۴-۱۱-۳- ارزیابی سامانه­ی خبره­ی فازی-ژولیده
در این مرحله سامانه­ی خبره­ی فازی-ژولیده بر ۵۰ وبگاه بانکداری الکترونیکی آزمایش شد و نتایج آن با نتایج ارزیابی سامانه‌ی فازی (بخش ۴-۱۰) مقایسه شد. این مقایسه نشان می‌دهد که سامانه‌ی خبره‌ی فازی-ژولیده دقیقاً با همان دقّّتِ سامانه‌ی خبره‌ی فازی قادر به تشخیص میزان اعتبار وبگاه است. نتایج ارزیابی این سامانه بر ۱۰ نمونه وبگاه بانکی در جدول ۴-۱۳ آمده است. لازم به ذکر است تمامی نمونه‌های آزمایش شده در «ضمیمه­ ج» آمده است.
شکل ۴-۱۷ نتیجه‌ی اجرای نمونه­ آزمایشی شرح داده شده در بخش ۴-۱۰-۱ را در سامانه­ی فازی-ژولیده نشان می­دهد. همان‌طور که در ردیف ۱۰ جدول ۴-۱۳ مشاهده می­ شود، درصد دام‌گستری این وبگاه آزمایشی ۷/۴۳ محاسبه شده و وبگاه «مشکوک» است. یکسان بودن عدد خروجی با خروجی سامانه‌ی فازی قبلی به خوبی اثبات می‌کند شاخص‌هایی که از ورودی‌های سامانه‌ی فازی حذف شده اند، تأثیر قابل توجهی در نتیجه‌ی پایانی آن نداشته و صرفاً تعداد محاسبات را افزایش داده است. نقش شاخص‌ها در پایگاه قواعد سامانه‌ی فازی-ژولیده نسبت به قواعد سامانه‌ی فازی تغییری نکرده است، به همین دلیل در صورت یکسان بودن مقادیر ورودی به ازای شاخص‌های مشترک، نتیجه‌ی نهایی تشخیص سامانه‌ی فازی-ژولیده متفاوت از سامانه‌ی فازی نیست. لذا مزیّت استفاده از سامانه‌ی فازی-ژولیده، سرعت آن در تشخیص دام‌گستری است که در ادامه شرح داده می‌شود. در شکل ۴-۱۷، شش ستون از متغیرهای ورودی و ستون خروجی آمده است و مشاهده می‌شود که وضعیت هر متغیر در هر قانون به ازای مقادیر ورودی محاسبه شده و با خطوط قرمز مشخص شده است. در بالای ستون آخر، عدد خروجی مشخص شده است.
شکل ۴-۱۷ قواعد سامانه­ی خبره­ی فازی- ژولیده پس از اجرای نمونه‌ی آزمایشی
جدول ۴-۱۳ نتایج اجرای سامانه‌ی خبره‌ی فازی-ژولیده

 

ردیف طول URL میزان اعتبار گواهی دهنده جزئیات موجود در گواهی URL غیرعادی لنگر SFH غیرعادی اضافه کردن پیشوند و پسوند میزان خطر دام‌گستری خروجی سامانه­ی فازی- ژولیده (درصد) تشخیص صحت نتیجه
۱ ۶۴ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۴/۹۱ جعلی درست
۲ ۲۸ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱ ۴/۹۱ جعلی درست
۳ ۶۰ ۳/۸ ۷ ۰ ۰ ۱ ۳/۱۹ کمی مشکوک نادرست
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...