بررسی اثرات آمیخته بازاریابی سبز بر ارزش ویژه برند با ... |
** همبستگی در سطح ۰۱/۰ معنیدار است.
فرضیه۴: تبلیغات دهان به دهان نقش میانجی در رابطه بین تاثیر قیمت سبز بر ارزش ویژه برند دارد.
برای تعیین رابطه این فرضیه، ضریب همبستگی پیرسون را محاسبه میکنیم. اگر سطح معنیداری از ۰۱/۰ کمتر باشد، نتیجه میگیریم که میان متغیرها از نظر آماری، ارتباط معنیداری وجود دارد. برای محاسبه ضرایب تآثیر (ارتباط) غیر مستقیم هر یک از متغیرها، کافی است تمام مسیرهایی که به طور غیر مستقیم با متغیر وابسته ارتباط مییابد در همدیگر ضرب شود. ارتباط غیر مستقیم قیمت سبز بر ارزش ویژه برند برابر است با ارتباط محصول سبز بر تبلیغات دهان به دهان (۷۸۹/۰) در قیمت سبز بر تبلیغات دهان به دهان بر ارزش ویژه برند (۳۸۷/۰) که حاصل ضرب آن مساوی با (۳۰۵/۰) می شود و سطح معنیداری ۰۰۰/۰ است، که از ۰۱/۰ کمتر است. بنابراین میان این متغیرها ارتباط مثبت و معنیداری وجود دارد.
جدول ۴-۱۰همبستگی قیمت سبز ، تبلیغات دهان به دهان و ارزش ویژه برند
ارزش ویژه برند
قیمت سبز و تبلیغات دهان به دهان
ضریب همبستگی
**۳۰۵/۰
سطحمعنی داری
۰۰۰/۰
تعداد
۲۱۰
** همبستگی در سطح ۰۱/۰ معنیدار است.
فرضیه۵: تبلیغات دهان به دهان نقش میانجی در رابطه بین تاثیر توزیع سبز بر ارزش ویژه برند دارد.
برای تعیین رابطه این فرضیه، ضریب همبستگی پیرسون را محاسبه میکنیم. اگر سطح معنیداری از ۰۱/۰ کمتر باشد، نتیجه میگیریم که میان متغیرها از نظر آماری، ارتباط معنیداری وجود دارد. برای محاسبه ضرایب تآثیر (ارتباط) غیر مستقیم هر یک از متغیرها، کافی است تمام مسیرهایی که به طور غیر مستقیم با متغیر وابسته ارتباط مییابد در همدیگر ضرب شود. ارتباط غیر مستقیم توزیع سبز بر ارزش ویژه برند برابر است با ارتباط محصول سبز بر تبلیغات دهان به دهان (۸۷۲/۰) در توزیع سبز بر تبلیغات دهان به دهان بر ارزش ویژه برند (۳۸۷/۰) که حاصل ضرب آن مساوی با (۳۳۷/۰) می شود و سطح معنیداری ۰۰۰/۰ است، که از ۰۱/۰ کمتر است. بنابراین میان این متغیرها ارتباط مثبت و معنیداری وجود دارد.
جدول ۴-۱۱ همبستگی توزیع سبز ، تبلیغات دهان به دهان و ارزش ویژه برند
ارزش ویژه برند
توزیع سبز و تبلیغات دهان به دهان
ضریب همبستگی
**۳۳۷/۰
سطحمعنی داری
۰۰۰/۰
تعداد
۲۱۰
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1400-07-30] [ 12:04:00 ب.ظ ]
|