** همبستگی در سطح ۰۱/۰ معنی­دار است.
فرضیه۴: تبلیغات دهان به دهان نقش میانجی در رابطه بین تاثیر قیمت سبز بر ارزش ویژه برند دارد.
برای تعیین رابطه این فرضیه، ضریب همبستگی پیرسون را محاسبه می­کنیم. اگر سطح معنی­داری از ۰۱/۰ کمتر باشد، نتیجه می­گیریم که میان متغیرها از نظر آماری، ارتباط معنی­داری وجود دارد. برای محاسبه ضرایب تآثیر (ارتباط) غیر مستقیم هر یک از متغیرها، کافی است تمام مسیرهایی که به طور غیر مستقیم با متغیر وابسته ارتباط می­یابد در همدیگر ضرب شود. ارتباط غیر مستقیم قیمت سبز بر ارزش ویژه برند برابر است با ارتباط محصول سبز بر تبلیغات دهان به دهان (۷۸۹/۰) در قیمت سبز بر تبلیغات دهان به دهان بر ارزش ویژه برند (۳۸۷/۰) که حاصل ضرب آن مساوی با (۳۰۵/۰) می­ شود و سطح معنی­داری ۰۰۰/۰ است، که از ۰۱/۰ کمتر است. بنابراین میان این متغیرها ارتباط مثبت و معنی­داری وجود دارد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
جدول ۴-۱۰همبستگی قیمت سبز ، تبلیغات دهان به دهان و ارزش ویژه برند

 

ارزش ویژه برند

 

قیمت سبز و تبلیغات دهان به دهان
ضریب همبستگی
**۳۰۵/۰

 

سطح­معنی داری
۰۰۰/۰

 

تعداد
۲۱۰

 

 

** همبستگی در سطح ۰۱/۰ معنی­دار است.
فرضیه۵: تبلیغات دهان به دهان نقش میانجی در رابطه بین تاثیر توزیع سبز بر ارزش ویژه برند دارد.
برای تعیین رابطه این فرضیه، ضریب همبستگی پیرسون را محاسبه می­کنیم. اگر سطح معنی­داری از ۰۱/۰ کمتر باشد، نتیجه می­گیریم که میان متغیرها از نظر آماری، ارتباط معنی­داری وجود دارد. برای محاسبه ضرایب تآثیر (ارتباط) غیر مستقیم هر یک از متغیرها، کافی است تمام مسیرهایی که به طور غیر مستقیم با متغیر وابسته ارتباط می­یابد در همدیگر ضرب شود. ارتباط غیر مستقیم توزیع سبز بر ارزش ویژه برند برابر است با ارتباط محصول سبز بر تبلیغات دهان به دهان (۸۷۲/۰) در توزیع سبز بر تبلیغات دهان به دهان بر ارزش ویژه برند (۳۸۷/۰) که حاصل ضرب آن مساوی با (۳۳۷/۰) می­ شود و سطح معنی­داری ۰۰۰/۰ است، که از ۰۱/۰ کمتر است. بنابراین میان این متغیرها ارتباط مثبت و معنی­داری وجود دارد.
جدول ۴-۱۱ همبستگی توزیع سبز ، تبلیغات دهان به دهان و ارزش ویژه برند

 

ارزش ویژه برند

 

توزیع سبز و تبلیغات دهان به دهان
ضریب همبستگی
**۳۳۷/۰

 

سطح­معنی داری
۰۰۰/۰

 

تعداد
۲۱۰

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...