۲۰۰۳

 

سابرا مانیام و ویدن میر

 

تغییرات فروش و چسبندگی هزینه‌ها

 

رگرسیون خطی

 

نتایج این تحقیق نشان می‌دهند که هزینه‌های توزیع و فروش و هزینه‌های عمومی و اداری و بهای تمام‌شده کالای فروش رفته وقتی درآمد فروش تغییرات کمی داشته باشد (کمتر از ۱۰%)رفتار چسبندگی ندارند اما وقتی درآمد فروش بیش از ۱۰%تغییر کند چسبندگی این هزینه‌ها نمودار می‌شود.

 

 

 

۲۰۰۴

 

بالکریشنان، پیترسون و سادستروم

 

تغییر در حجم فعالیت بر میزان چسبندگی هزینه‌ها

 

رگرسیون خطی

 

در رابطه با عامل اول پاسخ مدیریت نسبت به سطوح تغییر فعالیت بالا و پایین یکسان است. درواقع درصد تغییر در هزینه‌ها برای تغییرات اندک سطح فعالیت (۳% ±) تفاوت چندانی با درصد تغییر هزینه‌ها برای تغییرات بزرگ سطح فعالیت (بیشتر از۳% ±) ندارد ؛ بنابراین فرضیه اول تحقیق رد می‌شود و فرضیه دوم پذیرفته می‌شود ؛ یعنی اگر شرکت موردنظر در سطوح بالای ظرفیت خود فعالیت کند دارای هزینه‌های چسبنده خواهد بود.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه

 

 

 

 

 

 

تاریخ

 

محقق

 

متغیرها

 

مدل

 

نتایج

 

 

 

۲۰۰۴

 

مدیروس و کوستا

 

چسبندگی هزینه‌های اداری، عمومی، فروش

 

رگرسیون حداقل مربعات معمولی

 

نتایج پژوهش بیانگر وجود رفتاری چسبنده برای هزینه‌های اداری، عمومی و فروش بود. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که با هر ۱% افزایش درامد فروش ۵۹% افزایش در هزینه‌های توزیع و فروش و عمومی و اداری جامعه موردتحقیق خواهیم داشت اما با هر ۱% کاهش درامد فروش تنها ۳۲% کاهش در هزینه‌های توزیع و فروش و عمومی و اداری خواهیم داشت. علاوه بر این در این تحقیق تغییرات چسبندگی هزینه‌های توزیع و فروش و عمومی و اداری در ارتباط با شرایط و موقعیت‌ها شرکت‌ها موردبررسی قرار گرفته است

 

 

 

۲۰۱۰

 

ویس

 

رفتار نامتقارن هزینه‌ها بر پیش‌بینی سود

 

رگرسیون

 

در شرکت‌هایی که هزینه‌های چسبنده‌تری دارند، دقت پیش‌بینی سود توسط تحلیلگران کمتر است و چسبندگی هزینه‌ها بر اولویت‌های پوششی تحلیلگران تأثیر می‌گذارد و سرمایه‌گذاران در ارزیابی ارزش شرکت چسبندگی هزینه‌ها را لحاظ می‌کنند.

 

 

 

۲۰۱۰

 

پورپوراتو و وربین

 

چسبندگی هزینه‌ها

 

رگرسیون

 

با افزایش یک‌درصدی در درآمد، هزینه‌های بانک‌ها به ترتیب در کشورهای آرژانتین، برزیل و کانادا ۶/۰ و ۸۲/۰ و ۹۲/۰ درصد افزایش می‌یابد، درحالی‌که با کاهش یک‌درصدی در درآمد بانک‌های مزبور، کاهش ۳۸/۰ و ۴۸/۰ و ۵۵/۰ درصد در هزینه‌ها را در مشاهده کردند. آن‌ها دریافتند بانک‌هایی که بیشترین افزایش را در هزینه‌ها در شرایط بهبود فروش دارد، در زمان کاهش فروش نیز بیشترین کاهش را خواهد داشت.

 

 

 

تاریخ

 

محقق

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...