PPM
در PPM، موقعیت هر پالس به نسبت موقعیت زمان مرجع و مطابق بیتی که ارسال می­ شود، تغییر می­ کند. بدین معنی که برای مدولاسیون PPM باینری با توجه به اینکه مقدار بیت ارسالی ۰ یا ۱ باشد شکل موج پالس با یک شیفت زمانی نسبت به نقطه مرجع مقایسه می­ شود. موقعیت­های بیشتر به منظور افزایش تعداد بیت­های ارسالی به کار می­رود که مدولاسیون M-arry گفته می­ شود. سیگنال PPM باینری به صورت زیر بیان می­ شود:
پایان نامه - مقاله - پروژه

 

   

شیفت زمانی،  بیت ارسالی که مقادیر ۰ یا ۱ می­گیرد. به منظور داشتن پالس­های متعامد در حوزه زمان و برای رسیدن به یک عملکرد BER بهتر  طوری انتخاب می­ شود که شرط  برقرار باشد.

PAM و OOK
در PAM، بیت­های اطلاعاتی، دامنه دنباله­های ارسالی را حمل می­ کنند. مدولاسیون PAM باینری، مهم­ترین فرم مدولاسیون PAM در UWB می­باشد که پالس­های مثبت و منفی برای مقادیر بیت­های ۰ و ۱ ارسال می­ شود. در مدولاسیون OOK یا سیگنالینگ تک قطبی برای بیت ۱ یک پالس ارسال می­ شود و برای بیت ۰ پالسی ارسال نمی­ شود، گرچه OOK یک تکنیک مدولاسیون پالس ساده است ولی معایب زیادی دارد. به علت عدم وجود پالس برای ارسال بیت ۰، همزمان­سازی زمانی ممکن است از دست برود و برای یک مقدار توان داده شده عملکرد BER، OOK بدتر از BPAM خواهد بود. سیگنال ارسالی برای مدولاسیون OOK و BPAM به صورت زیر بیان می­ شود:

 

   

برای OOK مقادیر  و برای BPAM مقادیر  می­گیرد[۱،۴،۵].

OPM
یک حالت خاصی از مدولاسیون پالسی OPM می باشد که مجموعه ­ای از شکل­موج­های متعامد را برای ارسال سمبول­ها استفاده می­ کند. این مدولاسیون، زیرساختی برای رسیدن به روش­های دسترسی چندگانه را فراهم می­ کند، ولی توجه داشته باشید که چنانچه پالس­های OPM تحت پرش زمانی قرار گیرند باعث می­ شود که دیگر متعامد نباشند. سیگنال ارسالی برای باینری OPM به صورت زیر بیان می­ شود:

 

   

و  دو شکل پالس متعامد را نشان می­دهد و  مقادیر  را می­گیرد [۱،۵،۷].
سیگنال­ها با تکنیک­های مختلفی مثل PPM، BPAM، OOK و OPM در ‏شکل (۲-۱) مدوله شده ­اند. دنباله­ بیت­های ارسالی  است. هم­چنین سیگنال غیر مدوله شده نیز برای مقایسه به کار رفته است.

روش TRM
اخیرا TRM نیز در حوزه مخابرات UWB معرفی شده است. این شبکه نیازی به همزمان­سازی خیلی محکمی ندارد و در کانال­های مالتی پس مقاوم می­باشد. TRM به صورت ارسال یک جفت پالس مجزا شده در زمان تعریف می­ شود. پالس­های اول و دوم در یک جفت، پالس­های مرجع و دیتا گفته می­ شود. پالس مرجع غیر مدوله می­باشد، و بیتی را حمل نمی­کند. پالس مدوله شده دیتا با BPAM، پالس مرجع را با یک فاصله زمانی  دنبال می­ کند. مدل سیگنال مدوله شده TRM برای BPAMبه صورت زیراست:

 

   
   
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...