۴-۹-۱- بررسی راهکارهای پیشگیری از تخریب حوضه
برای جلوگیری از این تخریب می توان با بهره گرفتن از طرح ملی تعادل دام و مرتع که توسط اداره کل منابع طبیعی استان ها انجام می گردد، هماهنگی های لازم بعمل آید. ضمنا در این حوضه نسبت به سایر حوضه‎ها جاده سازی و تغییر کاربری و معدن که عوامل اصلی تخریب در حوزه های آبخیز می باشند، وجود ندارد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
۴-۹-۲- تحلیل مصاحبه از گردشگران در تنگه واشی و حوضه جلیزجند
در راستای این پایان نامه و به جهت بررسی در بررسی راهکارهای توسعه ژئوتوریسم در فیروزکوه (مطالعه موردی تنگه واشی) و نقش حوضه جلیز جند در اکوتوریسم وژئوتوریسم از تعداد ۲۰۰ نفر بصورت تصادفی و با بهره گیری از پرسشنامه و مصاحبه با مردم، از گردشگران طبیعت و متخصصین به منظور برنامه ریزی و آینده نگری در این منطقه، جمع آوری گردیده است. در این تحقیق با جامعه آماری دویست پرسشنامه و در رده های مختلف سنی، تحصیلی و تخصصی گوناگون مصاحبه گردید.
مشخصات فردی
جنسیت
در مجموع ۳۰۰ نفر پاسخ دهنده جامعه آماری این پژوهش را تشکیل می دهند.
نمودار ۴-۱-در جامعه آماری این پژوهش ۵۵% از مصاحبه شونده ها خانم و ۴۵% آقا بودند
وضعیت سنی
از مجموعه ۳۰۰ نفر پاسخ دهنده در جامعه آماری در تحقیق حاضر تعداد ۵۷ درصددارای میانگین سنی ۳۰-۲۰ سال، ۳۴ درصد در گروه سنی ۴۰-۳۰ سال، ۹ درصد در گروه سنی ۵۰-۴۰ سال و ۱ درصد در گروه سنی بالاتر از ۵۰ سال می باشند. نمودار شماره میانگین رده های سنی پاسخ دهندگان را نشان می‎دهد.
نمودار ۴-۲-میانگین رده های سنی طبق نمودار زیر میباشد
میزان سواد:
از مجموعه ۲۰۰ نفر جامعه آماری در تحقیق حاضرتعداد ۴۹% از مصاحبه شنونده گان دارای مدرک تحصیلی لیسانس، ۳۴ درصد فوق لیسانس، ۱۵ درصد کمتر از لیسانس و ۳ درصد دکتری و بالاتر می باشند
نمودار ۴-۳- در این جامعه آماری ۴۹% از مصاحبه شنونده گان دارای مدرک تحصیلی لیسانس میباشند
میزان آشنایی با ژئوپارک
از مجموع ۲۰۰ نفر جامعه آماری در تحقیق حاضر تعداد ۷۰% از پاسخ دهندگان با ژئوپارک آشنایی داشته و ازآن دیدن نموده اند و ۳۰% آشنایی چندانی با این منطقه ندارند.
نمودار ۴-۴-از این بین ۷۰% از پارک ملی دیدن نموده اند و ۳۰% خیر.
وجود ژئوپارک در ایران
از مجموع ۲۰۰ نفر جامعه آماری در تحقیق حاضر حدود ۶۳% معتقد هستند که ژئوپارک در ایران وجود داردو ۲۱ درصد اعتقادی به ژئوپارک ندارند و حدود ۱۷ درصد نیز با ژئوپارک آشنایی خاصی ندارند
نمودار ۴-۵-۶۳% معتقد هستند که ژئوپارک در ایران وجود دارد
میزان بازدیدکنندگان از ژئوپارک
از مجموع ۳۰۰ نفر جامعه آماری در تحقیق حاضر حدود۲۷ درصد از پاسخ دهندگان از ژئوپارک بازدید نموده و حدود ۷۴ درصد از پاسخ دهندگان بازدید خاصی از ژئوپارکهای ایران ندارند.
نمودار ۴-۶-میزان بازدید کنندگان از ژئوپارک تنها ۲۷% می باشد.
میزان آشنایی از منطقه تنگه واشی:
از مجموع ۳۰۰ نفر جامعه آماری در تحقیق حاضر حدود۷۲ درصداز پاسخ دهندگان با تنگه واشی آشنایی داشته و ۲۸ درصد نیز از پاسخ دهندگان آشنایی خاصی با تنگه واشی ندارند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...