• صفار زاده، محمود، وحید ابوالحسن نژاد و امین میرزا بروجردیان (۱۳۸۷).” ارائه مدل اولویت بندی علیت گرا جهت تعیین قطعات خطرناک جاده­ها برای عابران پیاده “، نشریه دانشکده فنی دانشگاه تهران. دوره ۴۲، شماره ۴.

دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه

 

  • طالب، مهدی۱۳۶۹) ). چگونگی انجام مطالعات اجتماعی، تهران: امیرکبیر.

 

  • عسکری خانقاه، اصغر (۱۳۸۳)."فرهنگ مهاجرت­های زیستی و روند توزیع جمعیت"، تحولات اخیر و آینده جمعیت ایران، تهران: مرکز مطالعات و پژوهش­های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه، صص: ۲۶۷-۲۴۱ .

 

  • عرب، منصور و عباس عباس زاده و معصومه رشیدی نژاد و بتول پور ابولی (۱۳۸۶)،” بررسی میزان تصادفات رانندگی منجر به فوت در شهرستان بم طی سال­های ۷۹ تا ۸۱"، مجله دانشکده پرستاری و مامایی رازی کرمان، سال هفتم.

 

  • فرج زاده اصل، منوچهر و محمد حسین قلی زاده و عظیم ادبی فیروزجایی (۱۳۸۹). ” تحلیل فضایی تصادفات جادهای با رویکرد مخاطرات اقلیمی"، پژوهش­های جغرافیای طبیعی، شماره ۷۳ .

 

  • فریبرز محمدی(۱۳۸۹)، بررسی عوامل اقتصادی موثر بر تصادفات جاده­ای در ایران (۱۳۵۰-۱۳۸۰). دانشگاه بوعلی سینا، رساله کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد گروه توسعه اقتصادی و برنامه ریزی.

 

  • فیروز عسکری، منوچهر (۱۳۷۱). "بررسی تصادفات و علل آن"، مجموعه مقالات ارائه شده در اولین سمینار بررسی تصادفات ترافیکی و علل آن، مشهد: انتشارات دانشگاه فردوسی.

 

  • قاضی طباطبایی سید محمود و رضایی مهدی (۱۳۸۸).” ابعاد اجتماعی و فرهنگی تصادفات رانندگی در ایران تحلیلی بر تعیین کننده­ها"، مجله انسان شناسی )نامه انسان شناسی)، ۱۲۶-۱۵۵.

 

  • قاضی مرادی، حسن (۱۳۸۰). رساله­ای پیرامون خودمداری ایرانیان. تهران: ارمغان. چاپ اول.

 

  • قدیر زاده، محمد رضا و رضا فدای وطن و احمد علی اکبری کامرانی و کیوان دواتگران و سعید هاشمی نظری و داود میر ترابی (۱۳۹۱). ”وضعیت مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در سالمندان ایرانی طی سال­های ۱۳۸۵ الی ۱۳۸۷”. مجله سالمندی ایران، سال هفتم، شماره بیست و چهارم.

 

  • قربانی، علیرضا و حسین نبوی فرد و محمود خوشحال و حمید حسینی (۱۳۹۰)، ” هزینه­ های تحمیل شده بر اثر مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی (مورد مطالعه: شهرستان سبزوار)، فصلنامه مطالعات مدیریت ترافیک، شماره ۲۰.

 

  • کاشانی، سعید، مازیار عسکری و مسعود داداش زاده (۱۳۸۴)، طراحی مدل منطقی شناسایی و تحلیل عوامل تصادف جاده­ای در ایران، مجموعه مقالات نخستین کنفرانس بین المللی حوادث رانندگی و جاده­ای، دانشگاه تهران، ۳۰ آذرماه.

 

  • کیوی، ریمون و کامنپهود، لوک وان ( ۱۳۷۳ ). روش تحقیق در علوم اجتماعی. ترجمه عبدالحسین نیک گهر، تهران: فرهنگ معاصر.

 

  • گلی، علی (۱۳۹۱).” بررسی پراکنش فضایی تصادفات برون شهری و درون شهری کشور"، مجله مخاطرات محیطی، سال اول، چاپ اول.

 

  • گلی، علی، علی عسگری و عبدالرضا رکن الدین افتخاری (۱۳۸۴).” تبیین الگوی فضایی روستاهای در حال گذار با بهره گرفتن از سیستم اطلاعات جغرافیایی ( مورد مطالعه : منطقه شمال غرب ایران )"، مجله علمی پژوهشی مدرس، شماره ۳۵.

 

  • گیدنز، آنتونی (۱۳۷۳). جامعه شناسی. ترجمه منوچهر صبوری، تهران: نشر نی.

 

  • ماتکان، علی اکبر و افشین شریعت مهیمنی و بابک میر باقری و ماتین شهیری (۲۰۱۱ ).” تجزیه و تحلیل مکانی اکتشافی تصادفات با بهره گرفتن از مدل رگرسیون پواسون وزنی جغرافیایی برنامه ریزی ایمنی شهری"، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم زمین، تهران.

 

  • شاکری، محمدتقی و یکتا مجید (۱۳۸۹).” آنالیز فضایی - زمانی حوادث رانندگی منجر به جرح و فوت در شبکه ترافیکی و جاده­های منتهی به شهر مقدس مشهد در سال ۱۳۸۵ با بهره گرفتن از سامانه­های مدیریت اطلاعات جغرافیایی GIS ) )"، مجله دانش و تندرستی تابستان ( ویژه نامه ششمین کنگره اپیدمیولوژی ایران)، ۷۵.

 

  • میرزایی، محمد (۱۳۸۴). جمعیت و توسعه با تاکید بر ایران (ده مقاله). تهران: مرکز مطالعات و پژوهش آسیا و اقیانوسیه.

 

  • میرزائی، محمد (۱۳۷۱). سطح مرگ و میر و توسعه، ارائه یک الگو مجموعه مقالات سمینار جمعیت و توسعه، جلد دوم، تهران: انتشارات سازمان برنامه و بودجه.

 

  • هومن، حیدر علی (۱۳۸۳). شناخت روش علمی در علوم رفتاری .تهران: پارسا، چاپ پنجم.

 

  • وزارت راه و ترابری (۱۳۷۵). تحلیل تصادفات استان اصفهان؛ از مجموعه گزارش­های نگرشی نظام گرا به پروژه­ های مطالعاتی حمل و نقل جاده­ای (پروژه ۱-۲-۱۱ )، ش۲۴، دفتر آمار و برنامه ریزی.

 

  • وزیری، منوچهر (۱۳۸۴). کاربرد روش­های چند ضابطه­ای در ارزیابی و بهبود ایمنی حمل و نقل جاده­های، مجموعه مقالات نخستین کنفرانس بین المللی حوادث رانندگی و جاده­ای. دانشگاه تهران.

 

 

منابع لاتین

 

 

  • Agha, S.(2000). “The Determinants of Infant Mortaliry In Pakistan.”Social Sience and Medicine,Vol.151,pp.199-208

 

  • Erdogan,S (2009). “Explorative spatial analysis of traffic accident statistics and road mortality among the provinces of Turkey", Journal of Safety Research,Volume40, Issue 5.

 

  • Eksler, V. and Lassarre, S.and Thomas, I. (2008).” Regional analysis of road mortality in Europe” ,journal of the Royal of institute Public Health, 122, 826-837.

 

  • Fischer. Manfred M, Jeifeng Wang (2011). Spatial Data Analysis: ModelsMethods and techniques, Springer Press: ISBN: 978-3-642-21719-7.

 

  • Forman JL, Watchko AY, Seguí-Gómez, M. (2011). Medical Anthropology Philadelphia. Vol. 30, Iss. 3: 241.

 

  • Goldscheider, C. (1979). Population modernization and social structure. Canada: boston.

 

  • Jacobs, G. Aerson- Thomas, A. Astrop, A. (2000). “Estimating Glibal Road fatalities", TRL Report,pp. 445.

 

  • Jones, A.P. and Haynes, R. and Kennedy, V. and Harvey, I.M. and Jewell, T. and Lea, D.(2008).” Geographical variations in mortality and morbidity from road traffic accidents in England and Wales”. Health & Place, vol.14,pp. 519–۵۳۵.

 

  • Hammel, E. A.A. (1990). “Theory of Demography.”Population and Development Review,vol.16,No.3,pp448-460.

 

  • Haynes,R. and Iain R. Lake and Simon Kingham and Clive E. Sabel and Jamie Pearce and Ross Barnett,(2008).” The influence of road curvature on fatal crashes in New Zealand”, Accident Analysis and Prevention˓N. 40, PP. 843–۸۵۰.

 

  • Hussaini, N. and Mukherjee, A.A. and Bele, R. and Rahule, A.(2010).” A Retrospestive Study of Death Due to Road Traffic Accident at AKOLA”. Journal of Forensic Medicine, Vol .21,N. 2.

 

  • kammeyer,c.w.(1971), An Introdution to population, landan: chnder puplishing company.

 

  • Kuchewar, S. V. and MeshramR. D. and Gadge, S. J.(2012).” Demographic Study and Medico-legal Aspect of Fatal Road Traffic Accident in Aurangabad”. Department of Forensic Medicine, Shri VN.Govt. Medical College, Yavatmal, Maharashtra, India,N.4(1), PP. 7-10.

 

  • Omran, A. (1971). The Epidemiologic Transition: A Theory of The Epidemologic of population change, Milbank Memorial Fund Quarterly, New york, vol. 83, pp. 509-537.

 

  • Pfeiffer. Dirk U et all, (2008) .Spatial Analysis in Epidemiology, Oxford

 

University Press: ISBN–۹۷۸–۰–۱۹۸۵۰۹۸۸–۲.

 

  • Qirjako, G. Burazeri, G. Hysa, B. Roshi, E. (2008).” Factors Associated with Fatal Traffic Accidents in Tirana, Albania: Crosssectional –Study”, Department of Public Health, Faculty of Medicine, Tirana,Albania.

 

  • Quang, N. l. & Andy, H.l. and Lynn, B.M. and Dat, V.D.(2012),” Prevalence and factors associated with road traffic crash among taxi drivers in Hanoi, Vietnam". online: http:// dx. doi. org/10. 1016/ j. aap

 

  • Shryok, H.S. Jacob, S.S.(1975).The methods and materials of Demography.vol.2, Washington D.C:U.S. Burea of the census.

 

  • United Nations (2003) World Road Safety, The proceeding of the 58 meeting for the safety over the world, Item no.160.

 

  • Victor,s. and Dale,s. and Mary, sh. and Teresa, o.c. and Heather, H.(2011),” Risk factors for fatal crashes in rural Australia" ,Rural Health Research Unit, School of Medicine and Dentistry, James Cook University, Townsville, Queensland, 48)11(, Australia,Vol 43.

 

  • Vinand, M. N. and R. R, Michael. (2003). “Equity Dimensions of Road Traffic Injuries in Low-and Middle-Income Countries", Injury Control and Safet Promotio, vol. 1-2, pp. 13-20.

 

  • World Health Organization (2004).ˮ Road safetyˮ, WHO,available at:http://www.who.int/world-health-day/previous/2004/en/index.html.

 

  • World Health Organization (2009). International travel and health, WHO, available at : http://www.who.int/whosis/menu.cfm.

 

  • Yamada, I. and J.-C. Thill. “Local Indicators of Network-constrained Clusters in Spatial Point Patterns." Geographical Analysis, 39 (3): 268-292.

 

Shiraz University
Faculty of Economic,Management and Social Sciences

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...