نمودار (۴-۶) نمودار ستونی متغیر رشته تحصیلی مخاطبان
داده های جدول فوق نشان می دهد که ۷/۱۱ درصد از مخاطبان فرهنگسرا در رشته های ریاضی و فنی و مهندسی، ۷/۱۶ درصد در رشته های علوم تجربی، ۳/۲۸ درصد در رشته های علوم انسانی، ۱۰درصد در حوزه علوم کشاورزی و ۳/۳۳ درصد در رشته های مرتبط با هنر تحصیل کرده اند. این تناسب در مخاطبان مغازه-گالریها بدین صورت است که ۷/۱۱ درصد در رشته های ریلضی و فنی مهندسی، ۷/۶ درصد در رشته های علوم تجربی، ۵۵ درصد در رشته های علوم انسانی، ۳/۲۳ درصد در رشته های علوم کشاورزی و تنها ۳/۳ درصد در رشته های هنری تخصیل کرده اند. همچنین در گالری ها، از میان مخاطبان ۳/۱۳ درصد در رشتع ریاضی و فنی مهندسی، ۳/۸ درصد در رشته های مرتبط با علوم تجربی، ۳/۱۳درصد در رشته های علوم انسانی، ۱۰ درصد در رشته های علوم کشاورزی و ۵۵ درصد در رشته های هنری تخصیل کرده اند. همانطور که مشخص است در گالری ها طیف وسیعی از مخاطبان تحصیلات هنری دارند و در مغازه-گالریها بیشتر مخاطبان در رشته علوم انسانی تحصیل کرده اند و این میزان در بین مخاطبان فرهنگسرا ها تغریبا در تمامی رشته ها پراگنده است.
باتوجه به نتایج بدست آمده می توان گفت که تفاوت معناداری بین رشته ی تحصیلی مخاطبان گالری ها، مغازه-گالریها و فرهنگسراه وجود دارد. نتایج بدست آمده از آزمون ضریب همبستگی وی کرامر نیز نشان می دهد که پیوستگی و تفاوت معناداری بین رشته تحصیلی با نوع مصرف و سلیقه هنری وجود دارد. بنابراین می توان گفت فرضیه تحقیق مبنی بر وجود رابطه بین متغیرهای رشته تحصیلی با نوع مخاطب گالری ها قابل تایید است. بنابراین تحصیل در رشته های هنری را می توان به عنوان عاملی دانست که موجب گرایش مخاطبان بیشتر به گالری ها شده است.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه

۴-۲-۷- توصیف متغیر شغل مخاطبان

جدول(۴-۷) جدول توصیفی متغیر شغل مخاطبان

 

­گالری ها مغازه-گالریها فرهنگسرا نوع مکان
شغل
درصد تراکمی درصد معتبر درصد فراوانی فراوانی درصد تراکمی درصد معتبر درصد فراوانی فراوانی درصد تراکمی درصد معتبر درصد فراوانی فراوانی
۲٫۵۰ ۲٫۵۰ ۲٫۵۰ ۳ ۰٫۸۳ ۰٫۸۳ ۰٫۸۳ ۱ ۱٫۶۷ ۱٫۶۷ ۱٫۶۷ ۲ کارگر
۱۴٫۱۷ ۱۱٫۶۷ ۱۱٫۶۷ ۱۴
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...