بررسی تاثیر عوامل عاطفی و محیطی از تبلیغات بر رفتارهای ... |
نتایج تحقیق: با توجه به اهمیت تبلیغات در افزایش سطح آگهی عمومی در تصمیم گیری انتخاب کالا و خدمات، در این پژوهش سعی شده است که نقش پیام تبلیغاتی رسانه ها را روی رفتار مصرف کنندگان فروشگاهها بر اساس مدل A.I.D.A (توجه، علاقه مندی، تمایل و عمل) و همچنین تعیین رسانهای که بیشترین تاثیر را در تصمیم خرید مصرف کنندگان فروشگاهها دارد را مورد بررسی قرار دهد. روش پژوهش، توصیفی-پیمایشی و ابراز پژوهش پرسشنامهای بوده که در میان مشتریان، به عنوان نمونه آماری اجرا و تحلیل داده ها با فنون آمار توصیفی و استنباطی صورت گرفته است. یافتههای پژوهشی نشان داد که بین پیام تبلیغاتی رسانه بر اساس مدل مورد نظر و رفتار مصرف کننده تفاوت معناداری وجود دارد و رسانهای که بیشترین تاثیر را روی رفتار مصرف کننده دارد تلویزیون میباشد. در نهایت نیز پیشنهاداتی برای تبلیغات مناسب رسانهای در جهت افزایش فروش فروشگاهها مطرح شده است.
۷
قریحه و همکاران، ۱۳۹۲
ارائه مدلی سلسله مراتبی جهت بررسی نقش تبلیغات در خرید مشتریان
نتایج تحقیق: از عوامل موثر بر تبلیغات اینترنتی و فرایند خرید مشتریان اعتماد و پس از آن رضایت با ضریب اهمیت هیجده صدم و شانزده صدم بیشترین اهمیت را دارا می باشند .به طور دقیقتر در بین شاخص فرعی اعتماد یعنی اطمینان نسبت به خرید، امنیت، راحتی و اعتقاد دارای ضریب اهمیت سی و سه صدم میباشند و هم چنین عوامل فرعی رضایت یعنی جلب توجه مشتری و سازگار شدن دارای ضریب اهمیت بیشتری میباشد.
۸
بهنام و همکاران، ۱۳۹۳
تأثیر ترویج خدمات ورزشی بر انگیختگی و قصد آینده مصرف کننده در تبلیغات
نتایج تحقیق: آزمایش محصول، ابزار مهم بازاریابی برای تشکیل تصویر برند، نگرش به محصول و نیات رفتاری است. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر ترویج خدمات ورزشی رایگان بر انگیختگی و قصد آینده مصرف کننده در تبلیغات بود. جامعه آماری دانشجویان تربیت بدنی و غیر تربیت بدنی دانشگاه تهران بودند و نمونه آماری نیز با بهره گرفتن از روش نمونه گیری طبقهای ۴۴۰ نفر انتخاب شد. نتایج نشان داد که اثر اصلی ترویج آزمایش خدمات بر انگیختگی در آزمودنیهایی که تبلیغ با ترویج آزمایش رایگان خدمات مشاهده کرده اند، از آزمودنیهایی که تبلیغ مشابه بدون ترویج آزمایش خدمات مشاهده کرده اند، بیشتر است علاوه بر این اثر اصلی ترویج آزمایش خدمات بر قصد آینده در آزمودنیهایی که تبلیغ با ترویج آزمایش رایگان خدمات مشاهده کرده اند، از آزمودنیهایی که تبلیغ مشابه بدون ترویج آزمایش خدمات مشاهده کرده اند، بیشتر است.
پیشینه خارجی
ردیف
محقق یا محققان
عنوان تحقیق
۱
گلداسمیت و لافرلی، ۲۰۰۲
پاسخ مصرف کننده به وبسایت و نفوذ به آنها در اثر تبلیغات
نتابج تحقیق: در این مقاله به بررسی جزء دیگری از تبلیغات موثر که واکنشهای احساسی را به وجود میآورند و توانایی مصرف کننده برای فراخوانی آن از آگاهی برند میباشند پرداخته است و یک رابطه مثبت از عوامل عاطفی با رفتار خرید مصرف کننده، از مصرف کنندگان را گزارش داده است. که در آن آمارها یک ارتباط مثبت بین عوامل عاطفی و جنبه های رفتاری و نگرشی خرید مصرف کننده را نشان داده است.
۲
آدلار، ۲۰۰۳
اثر تبلیغات در احساسات و عواطف مشتریان و انگیزه دادن به رفتار خرید
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1400-07-30] [ 10:55:00 ق.ظ ]
|