علوم کشاورزی

 

۸

 

۱۲

 

 

 

فنی ومهندسی

 

۵

 

۲۲

 

 

 

هنر

 

۶

 

۱۰

 

 

 

ساختمان مرکزی

 

۱۰۰

 

-

 

 

 

جمع

 

۱۵۹

 

۱۶۹

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۳-۷) ابزارهای گردآوری داده ­ها
هر پدیده­ای از نظر کمی و کیفی ویژگی­هایی دارد که آگاهی در مورد این ویژگی­ها به ماهیت و دست‌یابی به آن‌ها وابسته است. این پدیده ­ها به عنوان متغیر در طول زمان دچار تحول و دگرگونی می­گردند. هدف از هر تحقیق اعم ازتوصیفی یا تبیینی، دست‌یابی به اطلاعات در مورد این تغییرات است. یافتن پاسخ و راه­ حل برای مسأله انتخاب شده در هر تحقیق، مستلزم دست یافتن به داده­هایی است که از طریق آن‌ها بتوان فرضیه­هایی را به عنوان پاسخ­های احتمالی و موقتی برای حل مسأله تحقیق مطرح شده ­اند را آزمون کرد(خاکی، ۱۳۸۶، ۱۴۸).
دانلود پایان نامه
در این پژوهش از روش­های زیر برای جمع­آوری داده ­ها استفاده شده است:
بررسی و مطالعه کتب و پایان نامه­ هایی که در رابطه با متغیر­های این پژوهش نگاشته شده است.
استفاده از مقالات داخلی و خارجی که پیرامون موضوع­های مرتبط با پژوهش به رشته تحریر درآمده است.
استفاده از پرسشنامه به عنوان مهم‌ترین ابزار جمع­آوری داده ­ها.
۳-۸) ابزار سنجش تحقیق
ابزار اصلی مورد استفاده در این تحقیق، پرسشنامه است. پرسشنامه یکی از ابزارهای رایج تحقیق و روشی مستقیم برای کسب داده ­های پژوهش است. این ابزارپژوهش،روشی مؤثر برای گردآوری داده‏ها به شکل ساخت یافته و قابل مدیریت به حساب می ­آید(مقیمی، ۱۳۷۹، ۷۹)..در این تحقیق متغیر مستقل(کارکردهای مدیریت منابع انسانی) از پرسشنامه پوربرخورداری با ضریب پایایی بر حسب آلفای کرونباخ ۹۱۸/۰ استفاده خواهد شد. پرسشنامه مذکور شامل ۲۹ سئوال است و به منظور سنجش مؤلفه های “کارکردهای مدیریت منابع انسانی” طراحی شده است. پرسشنامه مذکور قبلاً در پژوهشی با عنوان"تأثیر کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر کارآفرینی با تأکید بر رفتار شهروندی سازمانی” در سال ۱۳۸۹ مورد استفاده قرار گرفته است. چون پرسشنامه قبلاً مورد استفاده قرار گرفته، لذا روایی آن توسط صاحب نظران (استادان دانشگاه) مورد تأیید قرار گرفته است. دراین تحقیق باز برای اطمینان از روایی پرسش نامه ها از نظرات اساتید وخبرگان اتفاده نمودیم که در نهایت آنان نیز روای پرسش نامه ها را تایید کردند. برای سنجش کیفیت خدمات کارکنان از پرسشنامه استاندارد ۲۲ سؤالی کیفیت ارائه خدمات"پاراسورامن"استفاده شده که پایایی آن.۸۶/ . به دست آمده است. و برای کیفیت خدمات ارائه شده اساتید از پرسش نامه ی تهیه شده ی کبریایی که دارای۲۷سوال است که با پایایی۸۴%درصد به دست آمده است.
معیارهاو مقیاس‌های لازم برای سنجش و اندازه گیری سازه‌ها دراین پژوهش ازمطالعات پیشین اقتباس شده است. روش نمره دهی معیارهای بکار رفته با بهره گرفتن از طیف ۵ نقطه‌ای لیکرت شامل «خیلی کم»، «کم»، «متوسط »، « زیاد»، «خیلی زیاد» بوده است.
جدول شماره(۳-۵): مولفه ها وگزاره های سنجش کارکردهای مدیریت منابع انسانی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...