آمار توصیفی:
به منظور محاسبه فراوانی و نظر پاسخ گویان برای هریک از سوالات، از آمار توصیفی شامل میانگین انحراف معیار و واریانس استفاده شده است؛ همچنین از نمودار ستونی و هیستوگرام جهت نمایش چگونگی پراکنش نظرات استفاده شده است.
پایان نامه
آمار استنباطی:
با توجه به هدف نتایج از نمونه به جامعه نیاز به این است که از آمار استنباطی استفاده گردد؛ از آمار های استنباطی مورد استفاده در این پژوهش آزمون کلومگروف-اسمیرنف است؛ از موارد استفاده این آزمون پی بردن به این مطلب است که آیا جامعه آماری نرمال است یا خیر؛ در صورتی که جامعه آماری نرمال باشد از آمار پارامتریک و در صورت نرمال نبودن از آمار ناپارامتریک استفاده می شود با توجه به نرمال بودن جامعه آماری در این پژوهش (از طریق آزمون کلومگروف-اسمیرنف) آمار پارامتریک مورد استفاده در این پژوهش همبستگی پیرسون می باشد؛ و برای تجزیه تحلیل آنها از نرم افزار ۲۰ spss استفاده شده است.
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل اطلاعات
۴-۱)مقدمه:
این فصل جهت تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده طراحی گردیده است. در فرایند اجرایی، نخست اطلاعات مورد نیاز تحقیق حاضر از پرسشنامه ای که اعتبار آن مورد آزمون قرار گرفته بود، جمع آوری شد. و داده های خام مورد نیاز جهت توصیف و آزمون فرضیه ها به کمک رایانه استخراج گردیدند و سپس این داده ها از طریق نرم افزار SPSS 20 با اعمال آزمونهای آماری متناسب با فرضیات تحقیق تجزیه و تحلیل شد و و در این فصل، نتایج گردآوری شده و تجزیه و تحلیل های صورت گرفته داده ها بر مبنای استنباط آماری و به کمک فنون آماری به منظور تأیید یا رد فرضیه تحقیق ارائه می شود. در بخش اول به منظور توصیف ویژگی های نمونه، ابتدا داده های جمع آوری شده با بهره گرفتن از شاخصهای آمار توصیفی، خلاصه و طبقه بندی میشود. سپس آمارهای توصیفی از جمله میانگین و انحراف معیار مربوط به متغیرهای تحقیق آورده شده و در نهایت با بهره گرفتن از شاخصهای آمار استنباطی به بررسی تأیید یا رد فرضیات و چگونگی برازش مدل تحقیق میپردازیم.
۴-۲) توصیف متغیر های اصلی تحقیق:
۴-۲-۱) توصیف متغیر یادگیری محوری:
جدول(۴-۱) توصیف متغیر یادگیری مداری

 

واریانس انحراف معیار میانگین بیشترین کمترین تعداد آماره توصیفی متغیر
۰۷/۱ ۰۳/۱ ۹۷/۴ ۴۷/۶ ۸۹/۱ ۴۰ یادگیری محوری

نمودار۴-۱) هیستوگرام متغیر یادگیری محوری
باتوجه به نمودار و جدول (۴-۱) مشاهده می شود که متغیر یادگیری محوری دارای کمترین مقدار ۸۹/۱، بیشترین مقدار۴۷/۶ ، میانگین ۹۷/۴، انحراف معیار ۰۳/۱ و واریانس ۰۷/۱ می باشد.
۴-۲-۲)توصیف متغیر ارزش مشتری:
جدول (۴-۲ ) توصیف متغیرارزش مشتری

 

واریانس انحراف معیار میانگین بیشترین کمترین تعداد آماره توصیفی متغیر
۶۳/۰ ۷۹/۰ ۲۷/۵ ۴۱/۶ ۵۸/۲ ۴۰ ارزش مشتری
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...