۳۶

 

۸۱/۰

 

کیفیت خدمات الکترونیک، اثربخشی بازاریابی دهان به دهان، نیات رفتاری مشتریان

 

 

 

۱۲

 

۸۵۰/۰

 

اثربخشی تبلیغات دهان به دهان

 

 

 

۱۶

 

۷۸۶/۰

 

کیفیت خدمات الکترونیک

 

 

 

۸

 

۷۹۰/۰

 

نیات رفتاری مشتریان

 

 

 

۳-۵-۲٫ روائی(اعتبار)
مفهوم روایی یا اعتبار به این سؤال پاسخ می دهد که ابزار اندازه گیری تا چه حد خصیصه موردنظر را می سنجد. بدون آگاهی از اعتبار ابزار اندازه گیری نمی توان به دقت داده های حاصل از آن اطمینان داشت. روش های متعددی برای تعیین اعتبار ابزار اندازه گیری وجود دارد که در اینجا از اعتبار محتوا بهره گرفته شده است. اعتبار محتوا نوعی اعتبار است که معمولاً برای بررسی اجزای تشکیل دهنده یک ابزار اندازه گیری بکار برده می شود. اعتبار محتوای یک ابزار اندازه گیری به سؤالهای تشکیل دهنده آن بستگی دارد. اگر سؤالها معرف ویژگی ها و مهارتهای ویژه ای باشند که محقق قصد اندازه گیری آنها را داشته باشد، آزمون دارای اعتبار محتوا است. اعتبار محتوای یک آزمون معمولاً توسط افرادی متخصص در موضوع مطالعه تعیین می شود(سرمد و همکاران،۱۳۸۳،ص.۱۷۱).
پایان نامه - مقاله - پروژه
بنابراین اعتبار محتوا، ویژگی ساختاری ابزار اندازه گیری است که همزمان با تدوین آزمون در آن تنیده می شود. اعتبار محتوای این پرسشنامه توسط استاد محترم راهنما و مشاور مورد تائید قرار گرفته است و از اعتبار لازم برخوردار می باشد(خاکی،۱۳۷۹،ص. ۲۴۴).
قابلیت اعتماد در یک آزمون می تواند از موقعیت به موقعیت دیگر و از گروهی به گروهی دیگر متفاوت باشد. یک آزمون باید پایا باشد تا بتواند روا باشد ولی رابطه معکوس بین این دو ضروری نیست(خاکی،۱۳۷۹،ص.۲۴۵). مقصود آن است که اگر ابزار اندازه گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم، نتایج حاصل نزدیک به هم باشد. در خصوص روایی پرسشنامه این تحقیق، ابتدا با جمع آوری نظریات کارشناسان و استادان محترم راهنما و مشاور و چند نفر از متخصصان بانکی، مورد بازنگری قرار گرفته و با حذف برخی از سؤالات و تغییر و اصلاحات انجام شده در نهایت به پرسشنامه نهایی که در پیوست آمده است، بدل شد.
۳-۶٫جامعه و نمونه آماری
۳-۶-۱٫قلمروی مکانی تحقیق
قلمروی مکانی این پژوهش استان سمنان می باشد.
۳-۶-۲٫قلمروی زمانی تحقیق
قلمروی زمانی این پژوهش از سال ۱۳۹۱می باشد.
۳-۶-۳٫قلمروی موضوعی تحقیق
قلمرو موضوعی تحقیق، کیفیت خدمات الکترونیک، تبلیغات دهان به دهان و نیات رفتاری مشتریان می باشد.
۳-۶-۴٫جامعه آماری
جامعه آماری عبارت است از مجموعه ای از افراد، اشیا و… (واحد)که حداقل در یک صفت مشترک باشند(خاکی،۱۳۷۹،ص.۲۵۰). به عبارت دیگر به کل افراد، وقایع یا چیزهائی اشاره دارد که محقق می خواهد به تحقیق درباره آنها بپردازد. معمولاً جامعه آماری را با “اِن بزرگ” نمایش می دهند(سکاران،۱۳۸۰ ،ص.۲۹۴).
جامعه آماری این تحقیق، مشتریان شعب بانک مهر اقتصاد استان سمنان در نیمه دوم سال ۹۱ می باشند.
۳-۶-۵٫نمونه آماری
نمونه عبارت است از مجموعه ای از نشانه ها که از یک قسمت، یک گروه یا جامعه ای بزرگتر انتخاب می شود، بطوریکه این مجموعه معرف کیفیات و ویژگیهای آن قسمت، گروه یا جامعه بزرگتر باشد و معمولاً آن را با “n” نشان می دهند(خاکی،۱۳۷۹،ص.۲۵۰).
بدلیل نامحدود بودن جامعه آماری و عدم دسترسی به کل، تعداد محدودی از آحاد جامعه آماری را که بیانگر ویژگیهای اصلی آن جامعه باشد، به عنوان نمونه در نظر می گیریم.
۳-۶-۶٫تعیین حجم نمونه
در روش برآورد حجم نمونه کاکران ابتداً یک نمونه مقدماتی به حجم حداقل ۳۰ نفر از جامعه آماری انتخاب و اندازه واریانس جمع سؤالات را محاسبه و در فرمولهای زیر قرار می گیرند.
که در فرمولهای اخیر داریم:
N کل حجم جامعه آماری مورد بررسی
Z=1.96 عدد مربوط به خطای نوع اول از جدول نرمال
واریانس جمع سؤالات پرسشنامه در نمونه مقدماتی
n حجم نمونه مورد نیاز برای تحقیق
d کران خطای قابل تحمل
در تحقیق حاضر نیز واریانس جمع سوالات در نمونه مقدماتی عدد ۵۸۶/۶۴۵ شده است. و همچنین حجم جامعه با توجه به اظهار نظر مدیریت امور شعب بانک مهر اقتصاد استان سمنان حدود ۲۷۰۰۰ و کران خطای قابل تحمل ۵/۱ که به شرح زیر محاسبه می شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...