گروه

 

۲

 

۲۳.۶۹۸

 

.۰۰۰

 

.۵۹۷

 

۱.۰۰۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خطا

 

۳۲

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کل

 

۳۶

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همان‌طور که در جدول فوق مشاهده می‌شود نتایج به دست آمده از مقایسه پس‌آزمون افسردگی درسه گروه با کنترل کردن اثر پیش‌آزمون حاکی از این است که پس از ارائه مداخلات درمانی، نمرات افسردگی کودکانی که در گروه‌های درمان مبتنی بر تعامل والد- کودک، بازی‌درمانی کودک محور و گواه شرکت داشتند، تفاوت معناداری داشته است (۰۰۰۵/۰P< ،۶۹۸/۲۳=(۲.۳۲)F).
نتایج آزمون تعقیبی بن‌فرونی نشان داد که نمره پس‌آزمون افسردگی کودکانی که والدینشان در گروه ‌درمان مبتنی بر تعامل والد- کودک شرکت داشتند وکودکانی که در گروه‌ بازی‌درمانی کودک محور شرکت داشتند، کمتر از نمره کودکانی است که در گروه گواه جایگزین شده بودند. لذا افسردگی کودکانی که والدینشان در گروه‌ درمان مبتنی بر تعامل والد- کودک شرکت داشتند و کودکانی که در گروه‌ بازی‌درمانی کودک محور شرکت داشتند، نسبت به کودکانی که در گروه گواه جایگزین شده بودند، کاهش معناداری داشته است (۰۰۰۵/۰P<).
همچنین نتایج آزمون تعقیبی بن‌فرونی نشان داد که نمره پس‌آزمون افسردگی کودکانی که والدینشان در گروه‌درمان مبتنی بر تعامل والد- کودک شرکت داشتند و کودکانی که در گروه‌بازی‌درمانی کودکمحور شرکت داشتند، تفاوت معناداری نداشته است.
در این مرحله نوبت به مقایسه خودکارآمدی والدینی مادران عضو سه گروه در پس آزمون می رسد. برای مقایسه میانگین خودکارآمدی والدینی مادران عضو سه گروه در پس‌آزمون از روش تحلیل کوواریانس استفاده می‌شود، به این صورت که اثرات پیش‌آزمون به عنوان هم‌متغیرکنترل می‌گردد. قبل از اجرای آزمون تحلیل کوواریانس، مفروضه نرمال بودن توزیع داده ها و همگنی واریانس‌های متغیر خودکارآمدی والدینی و مفروضه تعامل پیش آزمون و گروه مورد بررسی قرار گرفت. مفروضه نرمال بودن توزیع متغیر خودکارآمدی والدینی با بهره گرفتن از آزمون کولموگروف- اسمیرنف بررسی شد. نتایج این آزمون در جدول ۴-۱۷ گزارش شده است.
پایان نامه - مقاله - پروژه
جدول ۴-۱۷:آزمون کولموگروف- اسمیرنوف برای اطمینان از نرمال بودن توزیع نمرات خودکارآمدی والدینی

 

 

متغیر

 

Zاسمیرنف

 

سطح معناداری

 

 

 

خودکارآمدی والدینی

 

۰.۷۸۳

 

۰.۷۲۰

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...