معیارهای اصلی و زیر معیارهای تشخیص کلاس جهانی…………………………………………………….۶۱
جمع بندی تحقیقات انجام شده در زمینه موضوع تحقیق ……………………………………………………۶۸
متغیرهای جمعیت شناسی پرسشنامه ……………………………………………………………………………….۸۰
فرضیه های تحقیق همراه با شماره سئوالات متناظر……………………………………………………………۸۰
امتیاز بندی پنج گزینه ای طیف لیکرت ……………………………………………………………………………۸۱
ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه …………………………………………………………………………………….۸۴
توزیع فراوانی بر حسب میزان تحصیلات ………………………………………………………………………..۸۹
توزیع فراوانی بر حسب میزان سن ………………………………………………………………………………….۹۰
توزیع فراوانی بر حسب جنسیت …………………………………………………………………………………….۹۱
توزیع فراوانی برحسب میزان سابقه کار …………………………………………………………………………..۹۲
توزیع نرمال متغیرها ……………………………………………………………………………………………………..۹۴
آمار توصیفی متغیرهای تحقیق ……………………………………………………………………………………….۹۵
مقادیر شاخص های برازش مدل ونتیجه برازش …………………………………………………………….۱۰۴
نتایج کلی آزمون فریدمن …………………………………………………………………………………………….۱۰۶
نتایج کلی فرضیات تحقیق …………………………………………………………………………………………..۱۰۷
عنوان صفحه

مسئله تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………..۸
چرخه عملکرد ………………………………………………………………………………………………………………….۱۹
هفت شاخص عملکرد ……………………………………………………………………………………………………….۲۳
ماتریس ارزیابی عملکرد …………………………………………………………………………………………………… ۲۴
هرم عملکرد ……………………………………………………………………………………………………………………..۲۶
مدل تحلیل ذینفعان ……………………………………………………………………………………………………………۳۰
مدل تعالی سازمان ……………………………………………………………………………………………………………..۳۱
متد ممیزی وارتقای سیستم ارزیابی عملکرد ………………………………………………………………………….۳۲
برخی از ابعاد جهانی شدن ………………………………………………………………………………………………….۳۵
مولفه های کلیدی سازمانهای کلاس جهانی……………………………………………………………………………۴۸
الگوی اجرایی WCM………………………………………………………………………………………………………54
ماتریس انتخاب استراتژیهای تولید در کلاس جهانی……………………………………………………………..۵۵
الگوی ارزیابی جهت دستیابی به کلاس جهانی ……………………………………………………………………۵۹
مدل مفهومی تحقیق ………………………………………………………………………………………………………..۶۹
مشخصات شرکت سیمان نهاوند ……………………………………………………………………………………….۷۰
توزیع فراوانی بر حسب میزان تحصیلات ……………………………………………………………………………..۹۰
توزیع فراوانی بر حسب میزان سن ……………………………………………………………………………………….۹۱
توزیع فراوانی بر حسب جنسیت …………………………………………………………………………………………۹۲
توزیع فراوانی برحسب میزان سابقه کار ……………………………………………………………………………….۹۳
برازش مدل در حالت استاندارد (۱) …………………………………………………………………………………….۹۸
برازش مدل در حالت استاندارد (۲) …………………………………………………………………………………….۹۹
برازش مدل کلی در حالت استاندارد (۱) …………………………………………………………………………..۱۰۱
برازش مدل کلی در حالت استاندارد (۲) …………………………………………………………………………….۱۰۲
چکیده :
امروزه تولیدکنندگان برای بقاء خود در فضای جهانی به ناچار به سوی تولید در کلاس جهانی روی آورده اند و به خوبی به این باور رسیده اند که تولید در کلاس جهانی یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت برای بقاست .
پایان نامه
در این راستا تحقیق حاضر، تاثیر نقش ارزیابی عملکرد در دستیابی به کلاس جهانی سازمانها را در شرکت سیمان نهاوند مورد بررسی قرار می دهد .
جامعه آماری تحقیق را کلیه کارکنان شرکت سیمان نهاوند ( دفتر مرکزی و کارخانه ) که دارای تحصیلات دیپلم به بالا ، تخصص، دانش و علم مرتبط با موضوع تحقیق هستند ، تشکیل می دهد که مشتمل بر ۱۳۶ نفر بودند و به علت محدود بودن و کوچک بودن جامعه آماری و بالا رفتن دقت انجام کار، افراد جامعه آماری را به عنوان حجم نمونه انتخاب گردید . روش تحقیق حاضر از نظر هدف ، کاربردی واز نظر روش اجرا توصیفی – پیمایشی می باشد .
با توجه به موضوع و مبانی نظری تحقیق ، از بین مولفه های کلاس جهانی سازمانها، پنج مولفه ( کاهش زمان انتظار مشتری ، کاهش هزینه ها ، تامین انتظارات مشتری ، کاهش زمان رسیدن به بازار و خلاقیت و نوآوری )که کلیدی تر بودند انتخاب گردید و به عنوان متغیرهای تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. پرسشنامه ای بر اساس فرضیه ها و متغیرها تحقیق تهیه و دربین افراد نمونه آماری توزیع گردیده وتعداد ۱۲۰ پرسشنامه بصورت کامل دریافت شد و سپس داده های گردآوری شده با بهره گرفتن از آمارهای توصیفی و استنباطی (تحلیل عاملی تاییدی براساس مدل معادلات ساختاری) و نرم افزارهایLisrel8.5 و SPSS16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و نتایج و یافته ها از برازش مدل حاکی از آن است که ارزیابی عملکرد در دستیابی به کلاس جهانی سازمانها نقش بسزایی را ایفا می کند .
واژه های کلیدی : ارزیابی عملکرد ، کلاس جهانی سازمانها ، خلاقیت ، نوآوری ، تامین انتظارات مشتری
مقدمه
در محیط تجاری قرن بیست و یکم، جهانی شدنِ فعالیت های اقتصادی، صنعتی و خدماتی یکی از مهمترین تغییرات در این قرن می باشد . اصطلاح جهانی شدن به فرایندی اطلاق می شود که جهان را فشرده ساخته و به شکل گرفتنِ فضای یکپارچه و واحد کمک می کند. این فرایند، ابعاد گسترده و گوناگونی دارد که عبارت اند از:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...