منابع (مآخذهایی که به طورغیر مستقیم در پایان نامه استفاده شده است)

 

    1. شرکت پرورش داده با همکاری شرکت سما سامانه‌های مهندسی اطلاعات، تدوین برنامه جامع فناوری اطلاعات ایران (۱)، گزارش وضعیت موجود دولت الکترونیکی در ایران. اکبر ثقفیان، چاپ اول، دبیرخانه عالی اطلاع رسانی، ۱۳۸۷٫

 

    1. رمضان، مجید; حسنوی، رضا. بهره‌وری دانش در سازمان‌های دانشی. آتی نگر، چاپ اول، ۱۳۹۰٫

 

    1. اخوان، پیمان; جودی، الهام. گام‌های عملیاتی مدیریت دانش: نقشه‌های دانش. آتی نگر، چاپ اول، ۱۳۹۱٫

 

    1. شیخ بهائی، محمدرضا. کسب و کار الکترونیکی با رویکردی برسیستم‌های اطلاعاتی. آتی نگر، چاپ اول، ۱۳۹۳٫

 

    1. حسنوی، رضا; رمضان، مجید. سرمایه فکری سازمان. آتی نگر، چاپ اول، ۱۳۹۱٫

 

    1. سهرابی، بابک; دارمی، هادی. مدیریت دانش با رویکرد MBA. سمت، چاپ اول، ۱۳۸۹٫

 

    1. صدیقی، ژیلا; مجدزاده، سیدرضا; نجات، سحرناز; غلامی، ژاله. ترجمه دانش و بهره برداری از نتایج پژوهش. خطیب زاده، شهاب. گروه مطالعاتی ترجمه دانش دانشگاه علوم پزشکی تهران.

 

    1. حسن بیگی، محسن.۱۳۸۹،"ارائه مدل عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش به منظور افزایش خلاقیت و یادگیری سازمانی در شرکت فرودگاه‌های کشور"، پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه پیام نور.

 

      1. پورنژدی، شهریار عبدالله. «ارائه چارچوب مفهومی برای مدیریت استراتژیک دانش». اولین کنفرانس ملی مدیریت دانش، ۱۳ و ۱۴ بهمن ۱۳۸۶، مرکز همایش‌های بین المللی رازی.

    پایان نامه - مقاله

 

    1. عباسی، زهره. «مروری بر مدل‌های پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان‌ها». اولین کنفرانس ملی مدیریت دانش، ۱۳ و ۱۴ بهمن ۱۳۸۶، مرکز همایش‌های بین المللی رازی.

 

    1. عبدی، محمدرضا; صفایی، سپیده. «ارائه الگویی برای ایجاد و استقرار نظام مدیریت دانش در سازمان امور مالیاتی کشور». پژوهشنامه مالیات، شماره بیست و یکم، مسلسل ۶۹(۱۳۹۳).

 

    1. خدیور، آمنه; نصری نصرآبادی، شهره; فلاح، الهام. «طراحی سیستم خبره فازی جهت انتخاب استراتژی مدیریت دانش». فصلنامه علمی و پژوهشی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (۱۳۹۳).

 

    1. انصاری رنانی، قاسم; قاسمی نامقی، محمد. «ارزیابی اثر مدیریت دانش در خلق استراتژی رقابتی تمایز از مجرای زنجیره ارزش فعالیت‌های سازمان». پژوهشنامه مدیریت تحول، ۲(۱۳۸۸).

 

    1. ناظمی، جمشید; ترکاشوند، زهرا; سمیع زاده، رضا; سیدی حسینی نیا، سید شهروز. «الگوی کارای مدیریت دانش در زنجیره تأمین». مجله پزوهش‌های مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، شماره ۸۹(۱۳۹۰).

 

    1. Dalkir,K. Knowledge Management in theory and practice, 2nd Ed.,the MIT Press(2011).

 

    1. Marianna Marra, William Ho, John S. Edwards (2012). Supply chain knowledge management: A literature review. Expert Systems with Applications 39 (2012) 6103–۶۱۱۰٫

 

Abstract:
Current research aims to develop a conceptual model for e-government service supply chain knowledge managmenet emphasising on e-commerce Government to custome (G2C). For this purpose, the researcher chose National Organization for Civil Registration of Isfahan asresearch case and viewpoints of experts in this organization was selected as the main sources. In addition to organizational documents and literature review, the researcher used deep interviews and direct observation to collect first-hand data. In fact, Grounded theory research method was used to analyze and combine data. Moreover, textual data mining was used to verify the accuracy of the results of this research. The methodology helped us to develop a conceptual model and to Explain how the relationship between knowledge management, supply chain of services and G2C e-commerce can be justified. Taking advantage of knowledge management process in organizations, providing better e-government services was expressed and the application of the proposed model to increase productivity of e-government services was addressed. Our conceptual model has 6-layers including (1)Culture, (2)Standards and Regulations, (3)Strategy and policy documents in Knowledege Management, (4)Incentive mechanisms, (5)IT Infrastructure and Applications, (6)Knowledege Management Cycle. Then, The researcher Start the development cycle of knowledge management and knowledge management processes throughout the supply chain of service and optimized design. Emphasizes the use of the knowledge management cycle, enabling the development of e-government services in the field of public services provided to citizen(Government to citizen). Developed knowledge management cycle stages include (1)Targeted knowledge, (2)Explore and identify knowledge, (3)Knowledge Creation, (4)Organizing knowledge, (5)Composition and Development of Knowledge, (6)Recorded knowledge, (7)Sharing and dissemination of knowledge, (8)Understanding knowledge, (9)Application of knowledge, (10)Assessment of knowledge, (11)Maintenance of Knowledege. Finally The components of the proposed model was compared with the success factors of knowledge management from the perspective of scholars, as a result Application and Effectiveness of the model was proved.
Keywords:Knowledege Management, Supply Chain, G2C e-Commerce,Grounded Theory, Textual DataMining.

The University of Qom
Faculty of Engineering
Thesis
For Degree of Master of Science (MSc)
In Information Tchnology Engineering (e-Commerce)
Title:
Development of a Conceptual Model for Managing knowledge of G2C e-Commerce Supply Chain
Supervisor:
Dr. Jalal RezaeeNour
By:
MohammadReza SheikhBahaei
December, 2014

 

    1. Government to Citizen ↑

 

    1. Government to Business ↑

 

    1. Government to Employee ↑

 

    1. Government to Government ↑

 

    1. E-Governmment ↑

 

    1. Geographic Information System ↑

 

    1. E-Payment ↑

 

    1. E-Procurement ↑

 

  1. E-Document ↑
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...