تعهد و حمایت مدیریت

 

کاهش زمان تحویل

 

 

 

استفاده از سبک‌های مختلف مدیریتی

 

کاهش اختلاف بین معیارهای بیان شده کالا با واقعیت

 

 

 

اموزش و توانمندسازی

 

بعد دسترسی به ماشین‌ها

 

 

 

جدول۳-۲ورودی و خروجی ‌ها

۳-۷) زمان و مکان تحقیق

این تحقیق در تابستان سال ۱۳۸۹ در شهرک صنعتی شیراز انجام گردید.

۳-۸)واحد تحقیقی

واحد های مورد بررسی در این تحقیق شرکتهای شهرک صنعتی شیراز می باشند.

۳-۹) روش تحقیق

روش به کارگرفته شده در این تحقیق، آمیزه‌ای از روش های تحقیق کتابخانه‌ای، میدانی و پیمایشی می‌باشد. روش کتابخانه ای، عمدتاً به منظور مطالعه ادبیات موضوع و بررسی سابقه تحقیق و آشنایی با تجربیات صورت گرفته است
روش پیمایشی، آزمون فرضیات تحقیق را امکان‌پذیر خواهد نمود, برای تحلیل‌های آماری در این تحقیق ما از روش رگرسیون برای برای بررسی روابط بین متغیرها استفاده می کنیم و برای بقیه سنجش و مقایسه روش DEA[107] استفاده می شود.
پایان نامه - مقاله - پروژه

۳-۱۰) روش های گردآوری اطلاعات

در این تحقیق از روش های مختلفی برای گردآوری آطلاعات استفاده خواهد شد که به قرار زیر است.
 

 

  • مصاحبه

 

 

یکی از ابزارهای جمع آوری داده‌ها محسوب می شود. این ابزار گردآوری داده‌ها امکان برقراری تماس مستقیم با مصاحبه شونده را فراهم می آورد و با کمک آن می توان به ارزیابی عمیق ادراک‌ها ،نگرش‌ها، علایق و آرزوهای آزمودنی پرداخت. از سوی دیگر مصاحبه ابزاری است که امکان بررسی موضوع‌های پیچیده، پیگیری پاسخ‌ها یا پیداکردن علل آن و اطمینان یافتن از درک سوال از سوی آزمودنی را فراهم می سازد.

 

 

  • استفاده از اطلاعات و داده‌های موجود

 

 

بدین منظور با توجه به اینکه از روش تحلیل پوششی داده‌ها و تحلیل رگرسیون برای تجزیه و تحلیل استفاده می شود مبنای اطلاعات بر اساس اطلاعات واقعی و رکورد شده در سیستم می باشد.

 

 

  • استفاده از پرسش نامه

 

 

برای جمع اوری داده‌های مورد نیاز این تحقیق از پرسش نامه استفاده شده است.پرسش نامه یکی از ابزارهای رایج تحقیق و روش مستقیم برای کسب داده‌های تحقیق است پس از انجام مطالعات کتابخانه ای درباره موضوع پژوهش پرسش نامه مزبور با عنایت به شاخص‌های مطروحه در این زمینه تدوین و در مراحل بعد روایی و پایایی ان ارزیابی می شود.

۳-۱۱)روایی پرسش نامه

برای تایید روایی محتوای پرسش نامه با ارسال ان به بیش از ۲۰ محقق آشنا به موضوع تحقیق نظرات دریافت و پرسش نامه مورد بازبینی قرار گرفت.اکثر نظرات بر حجیم بودن پرسش نامه تاکید داشتند از اینرو با هماهنکی سازمان شهرک های صنعتی استان فارس با جندین تن از منتخبین صنایع غذایی استان فارس موضوع مطرح و آن ها خواسته شد تا عوامل موثری که بر ارزیابی ما تاثیر دارند بیان کنند. که برخی از أنان نکاتی را بیان نمودند که مفید است.بعد از بیان نکات اطلاعات جمع آوری شد و دوباره پرسش نامه اصلاح شد.
برخی از نکات عبارتند از:
مدیر شرکت الف)
عامل اصلی ارزیابی هر شرکت بهبود آن می باشد.ارزیاب باید این موضوع را درک کرده باشد که هدف از ارزیابی یافتن نقاط ضعف و قوت شرکت و یافتن راه های بهبود آن است .از اینرو باید با صحه سدر و علم بر اینکه از ارزیابی خود کدام هدف را دنبال می کند فعالیت های خود را برنامه ریزی کند.
مدیر شرکت ب)
در بازار رقابتی امروز عامل تعیین کننده مشتری است.باید تمام فعالیت های یک شرکت بر اساس آن شکل یابد.از اینرو باید همه سعی و تلاش کارکنان بر حفظ رضایت مشتریان باشد .ارزیابی می تواند عاملی شود تا شرکت خود را با کیفیت مورد نظر مشتریان بسنجد و نقاط ضعف و قدرت خود را دریابد.
مدیر شرکت ج)
سرعت و انعطاف بالا در تولید رمز برتری در رقابت است.وجود بازار های اشباع عاملی شده است که تولید کننده را به این امر واقف سازد که عامل سرعت عامل برتری است.
برنامه ریزی صحیح ,توسعه بینی,تصمیم درست در شرایط متغیر,بهبود مستمر,رضایت و حفظ کرامت ذبنفعان از اصلی ترین نکات مورد نظر مدیران شرکت ها بود.

۳-۱۲)پایایی پرسش نامه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...