<p><em>۳۳۸</em></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><em>۰٫۳۱۲</em><br /><em>۰٫۰۰۱</em><br /><em>۳۳۸</em></p>
<p>&nbsp;</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>&nbsp;</p>
<p><em>تعهد سازمانی ضریب همبستگی</em><br /><em>سطح معنی داری</em><br /><em>تعداد</em></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><em>۰٫۳۱۲</em><br /><em>۰٫۰۰۱</em><br /><em>۳۳۸</em></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><em>۱</em><br /><em>۳۳۸</em></p>
<p>&nbsp;</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>نتایج حاصل از ضریب همبستگی اسپیرمن جدول (۴-۱۹) نشان می‌دهد، بین بعد رفتاری هوش فرهنگی و تعهد سازمانی معلمان زن مدارس دولتی مقطع ابتدایی شهر مشهد رابطه معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر فرض خلاف پذیرفته می‌شود. همچنین با توجه به مقدار ضریب همبستگی (r = 0.312 , P&lt;0.01) می‌توان گفت بین بعد رفتاری هوش فرهنگی و تعهد سازمانی معلمان رابطه مثبت و معنی دار با شدتی متوسط وجود دارد. به عبارت دیگر با افزایش ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ معلمان ﺑﺮای ﻧﻤﺎﯾﺶ اﻋﻤﺎل ﮐﻼﻣﯽ و ﻏﯿﺮﮐﻼﻣﯽ ﻣﻨﺎﺳـﺐ در ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑـﺎ اﻓـﺮادی از ﻓﺮﻫﻨـﮓ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ، تعهد سازمانی آنان نیز با شدتی متوسط افزایش می‌یابد (هم تغییری این دو متغیر هم جهت است). در کل با توجه به یافته‌های آزمون همبستگی که در جدول فوق ارائه شده است می‌توان فرضیه فرعی چهارم این تحقیق که بر وجود رابطه بین بعد رفتاری هوش فرهنگی و تعهد سازمانی معلمان زن مدارس دولتی مقطع ابتدایی شهر مشهد دلالت دارد، را تأیید نمود.<br />۴-۲-۳ رگرسیون خطی چندگانه به منظور بررسی تأثیر مؤلفه های هوش فرهنگی بر تعهد سازمانی<br />به منظور بررسی تأثیر مؤلفه‌های هوش فرهنگی بر تعهد سازمانی از رگرسیون خطی چندمتغیره استفاده شده است که نتایج آن به شرح زیر است:<br /><strong>جدول (۴-۲۰): مشخص‏کننده‌های تحلیل رگرسیونی تأثیر مؤلفه های هوش فرهنگی بر تعهد سازمانی</strong></p>
<p>&nbsp;</p>
<p>&nbsp;</p>
<p><em>شاخص آماری</em></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><em>ضریب همبستگی</em><em> ®</em></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><em>ضریب تعیین</em><br /><em>( Rsqure)</em></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><em>ضریب تعیین تعدیل شده</em><br /><em>(Adjusted Rsqure)</em></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><em>F</em></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><em>سطح معنی‌داری</em><em>(Sig)</em></p>
<p>&nbsp;</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>&nbsp;</p>
<p><em>مدل رگرسیونی</em></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><em>۰٫۳۰۴</em></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><em>۰٫۰۹۳</em></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><em>۰٫۰۸۲</em></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><em>۸٫۴۹۰</em></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><em>۰٫۰۰۱</em></p>
<p>&nbsp;</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>جدول فوق ضریب رگرسیونی تأثیر مؤلفه‌های هوش فرهنگی بر تعهد سازمانی را نشان می‌دهد و مؤید این است که ضریب همبستگی رابطه بین مؤلفه‌های هوش فرهنگی با تعهد سازمانی ۰٫۳۰۴ است که حاکی از برقراری رابطه متوسطی بین مؤلفه های متغیر هوش فرهنگی با تعهد سازمانی است و با توجه به ضریب تبیین <em>R<sup>2</sup>= 0.093 </em>می‌توان گفت ۱۲ درصد از تغییرات تعهد سازمانی توسط مجموع مؤلفه‌های هوش فرهنگی قابل تبیین است.<br />با توجه به مقدار <em>۸٫۴۹۰= F </em>و سطح معناداری به دست آمده که در سطح خطای کمتر از ۰۵٫۰ معنادار می­باشد می‌توان گفت که مؤلفه‌های هوش فرهنگی قادرند تغییرات میزان تعهد سازمانی را تبیین کنند.<br /><strong>جدول(۴-۲۱): ضریب رگرسیونی تأثیر مؤلفه های هوش فرهنگی بر تعهد سازمانی</strong></p>
<p>&nbsp;</p>
 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...