دیامانتوپولوس و و همکارانش، (۱۹۸۹)، به بررسی تفاوت بازاریابی شرکتهای استفاده کننده از روش های رسمی تحقیقات بازاریابی را با شرکتهایی که از این روشها برای جمع‌ آوری اطلاعات استفاده نمی‌کنند مورد بررسی قرار دادند. آنها به این نتیجه رسیدند که استفاده کنندگان از روش های رسمی، تعداد بازارهای زیادی نسبت به شرکتهایی دارند که از این طریق برای جمع‌ آوری اطلاعات استفاده نمی‌کنند. اما نتیجه تعجب آور این بود که پنجاه درصد شرکتهایی که ازروشهای رسمی تحقیقات استفاده نمی‌کنند فروش و سود آوری مشابهی با شرکتهایی دارند که ازاین روشها برای جمع‌ آوری اطلاعات استفاده می‌کنند.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
۲-۹-۲ مطالعات داخلی
حق ویردی زاده (۱۳۹۳)، به بررسی نقش آمیزه های بازاریابی درارتقای سطح صادرات عسل شهرستان خوی به کشورهای همجوار پرداخته است. نتیجه آزمونِ فرضیه‌های این پژوهش حاکی از آن است که آمیزه‌های بازاریابی‌(سیاست‌های مربوط به محصول، سیاست‌های قیمتی، فعالیت‌های ترفیعی و فعالیت‌های توزیعی)‌ در ارتقای سطح صادرات ‌عسل شهرستان‌ خوی به کشورهای همجوار‌(ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان) ‌نقش موثری ایفا می‌کنند و ‌در میان p4 آمیزه ‌بازاریابی، سیاست‌های مربوط به محصول بیشترین تاثیر را در ارتقای سطح ‌صادرات عسل شهرستان‌خوی به کشورهای همجوار دارد.
دیانت (۱۳۹۲)، به بررسی استراتژی شرکتهای موفق در زمینه صادرات و بازاریابی پرداخته است. نتایج تحقیق نشان می دهد که طی دو دهه گذشته سازمانهای بسیاری به اهمیت رضایتمندی مشتریان خود پی برده اند و دریافته اند که حفظ مشتریان موجود به مراتب کم هزینه تر از جذب مشتریان جدید میباشد و شناخت و به کارگیری استراتژیهای بازاریابی شرکتهای موفق کمک قابل توجهی به رفع موانع موجود در مدیریت بازار و بازاریابی خواهد کرد.
جعفری ثالث (۱۳۹۱)، در این پژوهش به بررسی تاثیر امیخته بازاریابی بر آگاهی از برند در حوزه بازاریابی مبل پرداخته شده است و این پژوهش روی مصرف کنندگان مبل در شهر تبریز انجام شده. شواهد نشان از وجود تاثیر معنی دار عناصر چهارگانه ویژگی های محصول، تناسب قیمت، توزیع، ترفیع بر متغیر آگاهی از برند است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل حاکی از آن است که هر یک از چهار متغیر فوق الذکر بر آگاهی از برند تاثیر مثبتی دارد ولی شدت این تاثیرها متفاوت است با توجه به نتایج مشخص می شود که هر چه قدر شرکت ها بر بهبود عناصر امیخته بازاریابی خود اهمیت بیشتری دهند، شاهد رشد و توسعه و بهبود بیشتری در برند خود خواهند بود.
شفیعیان (۱۳۹۰)، به بررسی میزان تأثیر عنصر محصول آمیخته بازاریابی در توسعه صادرات پودرهای شوینده شرکت سرمایه گذاری مهدتابان به کشور عراق پرداخته است. بر اساس آزمون دانکن، کلیه ی شاخص های تحقیق اولویت بندی گردیده، مشخص شد که کیفیت محصول مهم ترین شاخص در این تحقیق می باشد. در انتها، بر اساس اطلاعات و نتایج به دست آمده، پیشنهادهایی جهت بهبود صادرات این محصول به شرکت تحت بررسی و سایر صنایع و سازمان های وابسته ارائه گردیده است.
اعرابی (۱۳۸۸)، ارائه الگوی بهبود عملکرد صادراتی : باتاکید بر اثر هماهنگی بین استراتژی بازاریابی بین الملل با ابعاد محیطی سازمان و زیرسیستمهای بازاریابی بین الملل بر عملکرد صادراتی (مورد : صنعت خدمات فنی و مهندسی)، نتایج تحقیق نشان میدهد که اثر هماهنگی درونی نسبت به هماهنگی بیرونی بر عملکرد صادراتی بیشتر است مدل کمی تحقیق نیز که حاصل تحلیل رگرسیون چندمتغیره به روش گام به گام می باشد نشان می دهد که سهم متغیر هماهنگی درونی در پیش بینی عملکرد صادراتی شرکتها، ۲۲۵/۰ بوده ولی سهم متغیر هماهنگی بیرونی ۱۶۲/۰ بوده که خود تایید کننده تاثیر بیشتر متغیر هماهنگی درونی بر عملکرد صادراتی شرکت ها می باشد.
حسینی(۱۳۷۹)، به بررسی نقش مدیریت بازاریابی در توسعه صادرات خرما در استان خوزستان پرداخته است. نتایج حاصله حاکی از این بود که، جدا از سیاست‌گذاریهای ناموفق دولت که عدم ثبات در قوانین تجاری و مالی، بروکراسی اداری، عدم اعطای تسهیلات و امتیازات لازم به صادرکنندگان را بهمراه داشته، صادرکنندگان نیز به علت عدم آشنائی با فنون مختلف بازاریابی و عدم شناخت لازم از مصرف‌کنندگان، بازار، رقبا و سایر متغیرهای تاثیرگذار بر فرایند صادرات خرما، نتوانسته‌اند خرمای صادراتی را در مکان مناسب زمان مناسب و به شکل مورد نظر مشتری ارائه دهند.
مردانه (۱۳۷۷)، به بررسی استراتژی‌های مناسب بازاریابی جهت صادرات سیمان و کلینکر ایران پرداخته است و بیان می دارد که طور کلی نتیجه حاصل از پژوهش حاضر پرداختن به صادرات در صنعت سیمان را مورد تاکید قرار می‌دهد. بر اساس مدارک موجود، کشورهای آسیایی اقدام به افزایش تولید در سطح گسترده‌ای نموده‌اند و اگر چنانچه قوانین و مقررات صادراتی و سایر مشکلات صنعت سیمان حل نشود، در آینده‌ای نه چندان دور، قادر به صادرات و رقابت در بازارهای خارجی نخواهیم بود.

 

محقق سال متغییرهای مورد بررسی نتیجه گیری
هلم ۲۰۱۴ عدم اطمینان ، استراتژی بازاریابی نتایج نشان می دهد که کارآفرینی بین المللی است تاثیر بیشتری بر عدم اطمینان استراتژی های بازاریابی دارد
کوکسال ۲۰۰۸ منابع داخلی، تماسهای غیررسمی ، اینترنت درصد بالایی از شرکتها از منابع داخلی، تماسهای غیررسمی و اینترنت جهت بازاریابی استفاده می کنند.
تسفوم و لوتز ۲۰۰۶ فرصتها و تهدیدهای محیطی شرکتها به منظور طی کردن فرآیندهای تصمیم‌گیری خود با اطمینان بیشتر و شناسایی فرصتها و تهدیدهای محیطی و در نهایت دستیابی به مزیتهای رقابتی و بهتر از رقبا به دنبال کسب اطلاعات مختلف از منابع متفاوتی هستند.
کریک ۲۰۰۵ ارتقا بازاریابی ، عدم اطمینان، تماسهای شخصی، دیدارهای خارجی تماسهای شخصی، دیدارهای خارجی مدیران و شرکت در نمایشگاهها منابع دیگری بودند که صادر کنندگان قبرسی از آنها برای توسعه تجارت خود استفاده می‌کردند.
دیامانتوپولوس و و همکارانش
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...