اهرم مالی

 

۰٫۳۳۱۶۵۵

 

۴٫۱۹۰۸۳۴

 

۰٫۰۲۹۹

 

 

 

نسبت دارایی های مشهود

 

-۰/۰۱۴

 

۰/۲۳۴

 

۰/۰۳۷

 

 

 

نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری

 

۰/۰۰۴۱

 

۲٫۰۲۶

 

۰/۰۲۴

 

 

 

اندازه شرکت

 

۰/۱۵۱

 

۲٫۹۴۴

 

۰/۰۳۱

 

 

 

ضریب تعیین۰٫۵۵۳۲ آماره F: ۳۵٫۳۹

 

 

 

ضریب تعیین تعدیل شده۰٫۳۲۳۵ معناداری آماره F : ۰٫۰۱۳۴

 

 

 

دوربین واتسون۲٫۱۰۳۱

 

 

 

جدول شماره (۴-۶): نتایج برآورد مدل برای فرضیه اول با بهره گرفتن از روش EGLS
پایان نامه - مقاله - پروژه
پس از اطمینان از برقراری فروض کلاسیک، به منظور برآورد مدل اول با توجه به وجود ناهمسانی واریانس از روش رگرسیون حداقل مربعات تعمیم یافته و شیوه داده های ترکیبی استفاده شد. جدول (۴-۶) نتایج برآورد مدل برای فرضیه اول را به طور خلاصه نشان می دهد. بر طبق نتایج مندرج در این جدول P-Value آماره F، کوچکتر از %۵ می باشد، می توان گفت که مدل برای فرضیه اول در سطح اطمینان %۹۵، معنی دار می باشد و با توجه به ضریب تعیین تعدیل شده )۳۲۳/۰ (مدل از اعتبار برخوردار است. همچنین P-Value بدست آمده برای متغیر مستقل در صورتی که کوچکتر از %۵ باشد با متغیر وابسته (تامین مالی بدهی) رابطه معناداری دارند. بنابراین ابتدا معناداری مشخص می شود و سپس میزان تأثیر گذار بودن با بهره گرفتن از ضرایب برآوردی مشخص می گردد. با توجه به کوچکتر بودنP-Value از ۰۵/۰ و منفی بودن ضریب بدست آمده برای متغیر ترکیبی دوره و تجدی ارائه (۰٫۱۱۸-) می‌توان عنوان نمود که یک رابطه منفی و معنادار بین متغیر ترکیبی و متغیر تامین مالی بدهی وجود دارد. بنابراین فرضیه اول مبنی بر وجود رابطه معنادار مثبت بین متغیر تامین مالی بدهی و دوره بعد از تجدی ارائه در سطح معناداری ۵% رد می‌شود.
۴-۲-۳-۳ آزمون فرضیه اصلی دوم
فرضیه اصلی دوم بیان می‌کند که “در شرکت‌های دارای صورت‌های مالی تجدید ارائه شده گردش حسابرس بیشتر از شرکت‌هایی که صورت‌های مالی خود را تجدید ارائه نکرده اند می باشد .” می‌پردازد که به منظور آزمون، این فرضیه به صورت فرضیه‌های آماری،  (نشان دهنده ادعا) و  (نشان دهنده نقیض ادعا) تبدیل می‌شود.
: در شرکت‌های دارای صورت‌های مالی تجدید ارائه شده گردش حسابرس بیشتر از شرکت‌هایی که صورت‌های مالی خود را تجدید ارائه نکرده اند نمی‌باشد.
: در شرکت‌های دارای صورت‌های مالی تجدید ارائه شده گردش حسابرس بیشتر از شرکت‌هایی که صورت‌های مالی خود را تجدید ارائه نکرده اند می باشد.
برای آزمون این فرضیه از مدل زیر استفاده می‌شود:
AUDITOR_TO = β۰ + β۱RESTATE + β۳LEVERAGE + β۴ROA +β۵GROWTH +β۶SIZE 
این فرضیه با بهره گرفتن از آزمون روش رگرسیون لجستیک و شیوه داده‌های ترکیبی مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج حاصل از این بررسی در جدول (۴-۷) نشان داده شده است.

 

 

متغیر

 

ضرایب برآورد شده

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...