گرایش به بازار

 

13 تا 15

 

 

 

نوآوری

 

16 تا 18

 

 

 

رقابت جویی

 

19 تا 21

 

 

 

جمع

 

21

 

 

 

3-6-1 نحوه­ امتیازبندی پرسشنامه
برای رتبه ­بندی داده ­های این پژوهش از مقیاس رتبه­ای استفاده شده است. در این روش از پاسخ­گو خواسته ­شد که میزان موافقت یا مخالفت خود را با هر گویه، بر مبنای یک طیف مشخص نماید. از طریق این مقیاس می توان حساسیت، تعقل و باور پاسخ­ دهنده را تعیین نمود. در این پرسشنامه از یک مقیاس 5 گزینه­ای استفاده شده است که ارزش عوامل مقیاسی برای این پرسشنامه از کاملاّ موافقم (1) تا کاملاّ مخالفم (5) امتداد خواهد یافت.
پایان نامه
3- 6 – 3 آزمون روایی ابزار پژوهش
مقصود این است که آیا ابزار اندازه‌گیری مورد نظر می‌تواند ویژگی و خصوصیتی که ابزار برای آن طراحی شده است را اندازه‌گیری کند یا خیر. به عبارت دیگر مفهوم رواییبه این سوال پاسخ می‌دهد که ابزار اندازه‌گیری تا چه حد خصیصه مورد نظر را می‌سنجد. نظر کارشناسان و خبرگان می‌تواند کمک خوبی برای بهبود روایی ابزار اندازه‌گیری باشد. موضوع روایی از آن جهت اهمیت دارد که اندازه گیری‌های نامتناسب می‌تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش سازد. در این پژوهش برای تعیین و افزایش روایی ابزار از نظر استاد محترم راهنما جناب دکتر علیرضا مرادی و همچنین اساتید گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و در نهایت نیز از نظرات مدیران شعب بانک تجارت شهر کرمامنشاه استفاده شده است.
3-6-4 آزمون پایایی ( قابلیت اعتماد )
پایایی با این امر سر و کار دارد که ابزار اندازه‌گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می‌دهد. به عبارت دیگر، «همبستگی میان یک مجموعه از نمرات و مجموعه دیگری از نمرات در یک آزمون معادل که به صورت مستقل بر یک گروه آزمودنی به دست آمده است» چقدر است.به بیان دیگر اگر ابزار اندازه‌گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار به یک گروه واحدی از افراد بدهیم نتایج حاصل نزدیک به هم باشد. برای اندازه‌گیری پایایی شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می‌کنیم. دامنه ضریب پایایی از صفر تا 1+ است. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است. “پایایی کامل” واقعاً به ندرت دیده می‌شود و در صورت مشاهده قبل از هر چیز باید به نتایج شک کرد. برای محاسبه ضریب پایایی ابزار اندازه‌گیری، شیوه‌های مختلفی به کار برده می‌شود.
در این پژوهش از روش آلفای کرونباخ برای بررسی پایایی پرسشنامه استفاده شده است که به شرح جدول 3-2 می‌باشد.
جدول 3-2 مقادیر آلفای کرونباخ به تفکیک هر یک از مؤلفه ها

 

 

عوامل

 

تعداد سؤال

 

مقدار آلفای کرونباخ

 

 

 

گرایش به برند

 

4

 

834/0

 

 

 

برندسازی داخلی

 

4

 

874/0

 

 

 

مدیریت استراتژیک برند

 

4

 

839/0

 

 

 

گرایش به بازار

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...