۳-۶-۳-۲ پایایی پرسشنامه
پایائی به معنای ثبات اندازه گیری داده ها در زمان های مختلف می باشد هر چه این ثبات بیشتر باشد خطای اندازه گیری کاهش می یابد معمولاً برای محاسبه پایائی به ویژه برای پرسشنامه محقق ساخته، از ضریب آلفای کرونباخ استفاده می نمایند که مقدار آن بزرگتر یا مساوی ۷/۰ و کوچکتر یا مساوی یک
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
می باشد (۱>a>7/0) به منظور بررسی پایائی و اعتبار پرسشنامه از طریق آزمون – آزمون مجدد اقدام شد، به طوری که پرسشنامه بر روی ۳۰ نفر بصورت پایلوت تکمیل ­گردیده و سپس جهت تعیین اعتبار پرسشنامه از روش ضریب آلفای کرونباخ استفاده می شود که یک روش اعتباریابی است و همسانی درونی آزمون را ارزیابی می کند و نشان می دهد که سوالات آزمون تا چه اندازه توانایی دارند تا خصیصه ای واحد را اندازه گیری نمایند. اطلاعات به دست آمده از طریق آزمون آماری(آلفای کرونباخ) مورد تجزیه و تحلیل قرار ­گرفته و میزان آلفای کرونباخ برای متغیرهای مستقل و وابسته محاسبه شده که در هر دو مرحله آزمون بیشتر از ۷/۰ بوده که بشرح جدول ذیل است.
جدول(۳-۴)،محاسبه ضریب آلفا

 

متغیر ضریب آلفای محاسبه شده
متغیر وابسته (توسعه فن آوری) ۸۲/۰
متغیر مستقل (مهندسی مجدد ساختار) پیچیدگی ۸۳/۰ ۸۴/۰
رسمیت ۸۵/۰
تمرکز ۸۳/۰

۳-۷ روش تجزیه و تحلیل داده ها
داده های به دست آمده ، پس از جمع آوری از نمونه های مورد پژوهش از طریق پرسشنامه با بهره گرفتن از نرم افزار آماری spss18 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این راستا جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش زیر اقدام گردید:
جداول توزیع فروانی برای متغیرهای فردی و سازمانی پاسخگویان و پاسخ آزمودنی ها به سئوالات پرسشنامه
ضریب آلفای کرونباخ برای بررسی پایایی پرسشنامه تحقیق
آزمون پیرسون و رگرسیون یک متغیره و چند متغیره برای بررسی رابطه بین متغیرهای تحقیق
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل دادهای تحقیق
۴-۱مقدمه
تجزیه و تحلیل داده های آماری یکی از گام های اساسی در تحقیقات می باشد ونتایج تحقیقات به آن بستگی دارد. در این فصل که جهت تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده طراحی گردیده است، نخست پرسشنامه هایی که توسط پاسخ گویان تکمیل شده اند ،جمع آوری و داده های خام مورد نیاز جهت آزمون فرضیه ها به کمک رایانه و نرم افزار ثبت گردیده و سپس این داده ها از طریق نرم افزار spss18 تجزیه و تحلیل شده و در دو مرحله به اطلاعات مورد استفاده در این تحقیق، تبدیل گردیده­اند. در این راستا در مرحله اول که تجزیه و تحلیل توصیفی است، داده های جمع آوری شده به صورت جدول آمارتوصیفی و نمودار میله ای و نمودار هیستوگرام ارائه گردیده و در مرحله دوم که تجزیه و تحلیل استنباطی است، با استفاده ازتکنیک آزمون پیرسون و رگرسیون فرضیات تحقیق مورد آزمون قرار گرفته و در نهایت با نظر نتایج آزمون­ها در مورد پذیرش یا عدم پذیرش هر کدام از فرضیه ها اظهار نظر شده است.
۴-۲ توصیف ویژگی های جمعیت شناختی پاسخگویان
جنسیت پاسخ دهندگان
جدول(۴-۱) توصیف جنسیت پاسخ دهندگان

 

متغیر
تعداد
فراوانی درصد
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...