۸۶۰/۰

 

۳

 

 

 

۴

 

توسعه مشارکت‌های دولتی در بازار یابی گل و گیاهان زینتی

 

۷۵۲/۰

 

۴

 

 

 

در پاسخ به سوال ((مولفه‌های سیاستگذاری موثر بر ترویج بازاریابی گل و گیاه زینتی در شهرستان کرج کدامند؟))، تحلیل عاملی نشان داد از نظر پاسخگویان، مهمترین مولفه‌های سیاستگذاری به ترتیب عبارتند از: ایجاد پشتوانه علمی به منظور سیاستگذاری در بخش تولید و صادرات گل و گیاهان زینتی (سوال ۳۲)، برنامه‌های حمایتی از سرمایه گذاران گل و گیاهان زینتی(سوال ۳۰)، برنامه ریزی راهبردی دولت در صنعت گل و گیاهان زینتی(سوال ۳۳) و توسعه مشارکت‌های دولتی در بازار یابی گل و گیاهان زینتی(سوال ۳۱).
فصل پنجم:
نتیجه گیری و پیشنهادها
مقدمه
در این فصل ابتدا به خلاصه ای از فصل‌های اول تا چهارم اشاره خواهد شد. همچنین با توجه به نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها در فصل چهارم، پیشینه پژوهش و مبانی نظری، سوال‌های پژوهش مورد بحث و نتیجه گیری قرار خواهند گرفت. سپس به محدودیت‌های پژوهش اشاره شده و در نهایت پیشنهاداتی ارائه خواهد شد.
خلاصه پژوهش
ایجاد اشتغال و رشد صادرات غیر نفتی دو موضوع اساسی در اقتصاد ایران است که با اخذ تدابیری اندیشمندانه و سیاست گذاری‌های با ثبات و متقن و با بهره گیری از تجارب دیگران در قالبی منسجم، یکپارچه، دراز مدت و حداکثر بهره مندی از امکانات موجود از طریق گسترش کشاورزی، به ویژه کشت گل و گیاهان زینتی می‌توان به توسعه اقتصادی و نهایتاً توسعه پایدار دست یافت. لذا، به منظور بهبود فروش و بازاریابی گل و گیاه به خصوص در بازارهای خارجی و توسعه صادرات گل و گیاه ضروری است که راهکارهای موثری در جهت حل مشکلات و تنگناهای تولید و بازاریابی برداشته شود. با توجه به تقاضای بازار داخلی برای انواع گل‌ها و گیاهان زینتی و همچنین با در نظر داشتن حجم زیاد تقاضا در عرصه بین‌المللی، موقعیت جغرافیایی و اقلیمی مناسب ایران برای کشت انواع گیاهان، پرورش و صادرات انواع گل و گیاهان زینتی، می‌تواند سهم کشور را در بازار تجارت این محصولات ارتقا بخشیده و موجب عاید شدن درآمد ارزی مناسبی برای اقتصاد کشور گردد، بنابراین ضرورت بازنگری در بازاریابی گل و گیاهان زینتی، الزامی است و در این بین نقش آموزش و ترویج کاملا آشکار خواهد بود. از این رو، پژوهش حاضر با هدف تعیین مؤلفه‌های ترویج بازاریابی گل و گیاه زینتی در شهرستان کرج، انجام شد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی از نوع زمینه یابی (پیمایشی) است. جامعه آماری شامل کلیه گلکاران مشغول به پرورش گل و گیاهان زینتی در شهرستان کرج در سال ۱۳۹۲، که بر اساس آمار جهاد کشاورزی این شهرستان این جامعه شامل ۱۴۰ نفر بود، به علت محدود بودن جامعه آماری، کل جامعه مورد بررسی قرار گرفت. از این رو، از روش سرشماری استفاده شد. جهت جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از دو روش بهره گیری شده است. روش کتابخانه ای، جهت مطالعه مبانی نظری موضوع پژوهش و دستیابی به اطلاعات از طریق کتب، مقالات، پایان نامه‌ها، نشریات داخلی و خارجی و همچنین اینترنت و روش میدانی جهت توزیع پرسشنامه‌ها در بین اعضای جامعه آماری برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل داده‌ها. در پژوهش حاضر، پرسشنامه تنها ابزار تحقیق بوده که دیدگاه و نظر آزمودنی‌ها را در قالب ۳۳ گویه، اندازه گیری نموده است. هر گویه دارای مقیاس ۵ درجه ای لیکرت بوده و آزمودنی برای گزینه خیلی زیاد ۵ امتیاز، زیاد ۴ امتیاز، متوسط ۳ امتیاز، کم ۲ امتیاز و خیلی کم ۱ امتیاز کسب نموده است. به منظور تعیین روایی صوری و محتوایی، پرسشنامه محقق ساخته به رویت استادان صاحب نظر و متخصص و همچنین اساتید راهنما و مشاور رسیده که پس از حذف و اضافه‌های لازم روایی آنها مورد تایید قرار گرفت. همچنین جهت تعیین مقدار پایایی، به اجرای آزمایشی پرسشنامه در نمونه ای با حجم ۳۰ نفر پرداخته و از طریق محاسبه همسانی درونی به روش آلفای کرونباخ، مقدار پایایی کل برابر ۸۴/۰ بدست آمد که این میزان نشان دهنده پایایی بالا و انسجام درونی سوالات پرسشنامه میباشد. در این پژوهش جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی(جداول فراوانی و درصد‌ها) و آمار استنباطی(تحلیل عاملی) از طریق برنامه نرم افزاری SPSS 19 استفاده شده است.
دانلود پروژه
یافته‌های پژوهش
در بررسی سوال ۱ – مؤلفه‌های مدیریتی موثر بر ترویج بازاریابی گل و گیاه زینتی – یافته‌ها نشان داد به ترتیب؛ بسیج منابع برای شناسایی بازارهای هدف گل و گیاهان زینتی، توانایی رهبری کردن و تمرکز بر بازار گل و گیاه، برنامه ریزی در بازاریابی گل و گیاه، هماهنگ کردن فعالیت‌های بازاریابان و تولیدکنندگان، کنترل ورود و خروج رقبای جدید، سازماندهی فعالیت‌ها برای جلب اعتماد مشتری و شبکه سازی توزیع گل و گیاه، از مهمترین مولفه‌های مدیریتی موثر بر ترویج بازاریابی گل و گیاه زینتی می‌باشند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...