۹۳۳/۶

 

 

 

 

 

 

 

ضریب خسارت

 

موافقت با لحاظ شدن زیرفاکتور

 

۳۳۳/۸

 

 

 

 

 

 

 

ذخایر فنی به سرمایه

 

موافقت با لحاظ شدن زیرفاکتور

 

۱۳۳/۷

 

 

 

 

 

 

 

پس از جمع آوری نظرات خبرگان بر اساس تکنیک دلفی، در نهایت عواملی که میانگین آنها بالاتر از هفت بود جهت لحاظ فاکتور در مدل ارزیابی و رتبه بندی انتخاب شدند. پس از جمع بندی پاسخ‌های رسیده در دور نخست عوامل باقیمانده در دور اول طی پرسشنامه ای در اختیار ۵ نفر از خبرگان قرار داده شد و تایید گردید. عوامل مدل ارزیابی در شکل۴-۶ گزارش گردیده است.
شکل ۴-۵: عوامل مدل ارزیابی عملکرد
۴-۳-۲- سؤال اول فرعی: اولویتبندی عوامل اصلی و فرعی مؤثر بر ارزیابی مالی شرکت های بیمه فعال در بورس چیست؟
در این مرحله به منظور وزندهی به عوامل اصلی، و زیر فاکتورهای تعیین شده در شکل ۴-۶ پرسشنامه ماتریس مقایسات زوجی در اختیار خبرگان قرار گرفت. نظرات خبرگان با بهره گرفتن از میانگین هندسی تجمیع گردیده و بر اساس روش تحلیل سلسله مراتبی گروهی به وزن دهی عوامل پرداخته شده است. سپس جهت تعیین پایایی پرسشنامه نرخ ناسازگاری ماتریس ها محاسبه گردید. ‌بایست جهت تعیین پایایی پرسشنامه مقایسات زوجی، نرخ ناسازگاری ماتریس‌ها را محاسبه نمود. چنانچه نرخ ناسازگاری ماتریس‌ها کمتر از ۰٫۱ باشد قضاوت خبرگان مورد قبول می باشد.
برای به‌دست آوردن نرخ ناسازگاری ماتریس‌های تحلیل سلسله مراتبی از رابط های زیر استفاده می گردد:
دانلود پایان نامه
محاسبه بردار سازگاری (CV): عناصر بردار مجموع وزنی را بر بردار وزن های نسبی تقسیم کنید. به بردار حاصل، «بردار سازگاری» گفته می شود.
محاسبه بزرگ‌ترین مقدار ویژه ماتریس مقایسات زوجی (maxλ): برای محاسبه بزرگ‌ترین مقدار ویژه ماتریس مقایسات زوجی، میانگین عناصر بردار سازگاری محاسبه می شود.
محاسبه شاخص ناسازگاری (II): شاخص ناسازگاری به صورت زیر حساب می شود.
II=
محاسبه نرخ ناسازگاری (IR): به این منظور، به ترتیب زیر عمل می شود:
IR=
در صورتی که نرخ ناسازگاری، کوچک‌تر یا مساوی ۱/۰ باشد، در مقایسات زوجی، سازگاری وجود دارد و می‌توان کار را ادامه داد. در غیر این صورت، تصمیم گیرنده باید در مقایسات زوجی تجدید نظر کند.
در این تحقیق پس از جمع آوری نظرات خبرگان داده ها به نرم افزار محاسبه مقایسات زوجی[۶۱] داده شده است که طی این نرم بردار وزنی و نیز نرخ ناسازگاری محاسبه گردیده و به صورت جداول زیر گزارش می گردد.
جدول (۴-۷ ) ماتریس مقایسات زوجی عوامل اصلی

 

 

 

 

معیارهای مبتنی بر حسابداری

 

معیارهای مبتنی بر بازار بورس

 

معیارهای مبتنی بر بیمه گری

 

 

 

معیارهای مبتنی بر حسابداری

 

۱

 

۰٫۸۱۵

 

۰٫۱۸۱

 

 

 

معیارهای مبتنی بر بازار بورس

 

۱٫۲۲۶۹۹

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...