پس از دریافت رمز دودویی توسط تابع استگو، هرمجموعه ی هشت بیتی به صورت دوبیتی جداسازی شده، و براساس طبقه بندی در جدول(۳-۳)، برای هر زوج بیت یک نشانه مخفی در نظر گرفته می شود. در ادامه پیمایشگر کاراکترها مقایسه کاراکتری را تارسیدن به یک موقعیت شاخص ادامه میدهد و سپس دو نشانه در موقعیتهای شاخص براساس جدول (۳-۲) درج می کند، الگوریتم برای کلیهی زوج بیتهای پیام تکرار میشود.
پایان نامه - مقاله - پروژه
شش کاراکترکه جهت نشانه گذاری استفاده شدهاند به صورت نامحسوس درج شده وقابل درک ظاهری نیستند، این ویژگی سبب می شود شفافیت فایل نهان نگاری شده کاملا حفظ گردد.
برای افزایش مقاومت دربرابر حملات مکانیزمی در نظر گرفته شد که اگر قسمتی از متن توسط کاربر ویرایش شود بازهم پیام قابل کشف باشد.
در این مکانیزم، پیام تا انتهای فایل چندیدن بار نهان نگاری میشود و جهت صحت کشف نهان نگاری اگر پیام به درستی کشف نشد الگوریتم، ادامهی فایل میزبان را جهت کشف پیام پیمایش میکند. برای جداسازی تعداد دفعات نهاننگاری، قبل از نهان نگاری پیام رمز، یک کاراکتر(کنترلی بدون طول یونیکد) LRE یا RLE با کد هگز(U+202A،U+202B)، نسبت به نوع زبان متن(چپ به راست یا راست به چپ) درج شده، سپس پیام رمز شده اصلی و در انتها طول پیام رمز جهت بررسی صحت تشخیص پیام درج میشود.
۳-۴-۳- کشف و استخراج پیام رمز
در مرحله ی کشف و استخراج پیام، فایل استگو( حامل نهان نگاری) به عنوان ورودی دریافت شده و کاراکتر به کاراکتر پیمایش میشود به پیمایشگر متن با بررسی موقعیتهای شاخص نوع زوج بیت پیام را با توجه به جدول (۳-۳)، کشف بیتهای کاراکتر را انجام داده ودرنهایت کاراکترهای نشانه گذاری حذف میشود والگوریتم بابررسی شروع رمز بایک کاراکترکنترلی (بدون طول یونیکد) LRE یا RLE و جداسازی طول کاراکترهای پیام از انتها ، ادامه پیدا میکند و صحت تشخیص پیام را بررسی مینماید.
فصل چهـارم: تجزیه و تحلـیـل داده ها
یک اثر بزرگ و فوق العاده و اصیل فقط آنگاه خلق می شود که مؤلفش افکار، روش و عقاید معاصرانش را نادیده بگیرد.
«آرتور شیپنهاور»
۴-۱- بررسی آزمایشات الگوریتم پیشنهادی
الگوریتم پیشنهادی در این پروژه ، در محیط IntelliJ IDEA 12 با زبان برنامه نویسی جاواطراحی وپیاده سازی شد و سپس برروی فایلهای متنی با فرمت Docx (MS Word 2010) به عنوان نمونه،مطابق با جدول (۴-۱) اجرا گردید.
جدول ۴-۱: فایل های نمونه جهت آزمایشات الگوریتم

 

نوع متن تعداد صفحات تعداد کاراکترها تعداد کاراکتر های شاخص کاراکترهای خاصوپرکاربرد تعداد Space موجود در فایل اندازه فایل اصلی برحسب KByte
مقاله انگلیسی ۱۰ ۴۵۰۰ ۲۸۰ ۸۰۰ ۷۲۰
مقاله فارسی ۱۰ ۳۷۰۰ ۲۰۰ ۷۵۰ ۶۴۰
مقاله عربی ۱۰ ۳۹۰۰ ۲۴۰ ۶۸۰ ۵۶۰

۴-۲- نتایج وبحث برروی نتایج
پس ازاجرای الگوریتم روی فایلهای نمونه اصلی و بررسی های مختلف برروی فایل استگو(حامل نهان نگاری)، نتایججدول(۴-۳) استخراج شده است، این مقادیر نسبت به فایل های مختلف متفاوت میباشد.
نتیاج اجرای الگوریتمهای نمونه برروی فایلهای مختلف ممکن است متفاوت باشد، آنچه در نتایج تاثیر گذار میباشد، کاراکترهای شاخص هر الگوریتم جهت نهان نگاری است که متناسب با آن میزان درصد مقاومت و ظرفیت نهان نگاری تغییر میکند.
جهت آنالیزو بررسی ویژگیهای نهاننگاری درروش پیشنهادی، نتایج اجرای الگوریتم با نتایج اجرای روش های (عالیا سلمان و همکاران« NP-UniCh»،۲۰۱۲)و(لیپ یپور و همکاران«UniSpaCh »، ۲۰۱۲) که قابلیت اجرا بروی متون مختلف را دارند مورد مقایسه قرار گرفت.
جدول ۴-۲: نتایج اجرای روش پیشنهادی و دو روش بررسی شده برروی فایل های نمونه

 

پارامترهای سنجش نهان نگاری نتایج اجرا برروی مقاله انگلیسی
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...