۹۶٫۶۴۹

 

 

 

درجه آزادی

 

۳

 

 

 

سطح معنادار

 

۰۰۰٫

 

 

 

از آنجا که سطح معناداری به دست آمده در آزمون فریدمن کمتر از ۰۱/۰ است ، می­توان نتیجه گرفت که فرض صفر در سطح معناداری ۹۹/۰ رد شده و فرض ادعا پذیرفته می­ شود. به عبارت دیگر، حداقل بین دو عامل از عوامل زیربنایی BPR تفاوت معناداری وجود دارد. با بهره گرفتن از جدول زیر می­توان اولویت عوامل را ملاحظه نمود. همان طور که بر اساس تحلیل فریدمن دیده می­ شود، رتبه رهبری اثربخش بالاتر از همه بوده و این عامل به عنوان یک عامل کلیدی در پیاده سازی BPR مطرح است، پس بانک گردشگری باید به این عامل به عنوان یک عامل مهم توجه کند. همچنین عامل منابع انسانی پایین ترین رتبه را داشته و نشان می­دهد که این عامل در بانک گردشگری رتبه پایینی دارد و باید در خصوص ارتقاء این عامل، اقداماتی انجام شود.

جدول ۴-۲۶-رتبه بندی حاصل از تحلیل فریدمن

 

 

 

رتبه

 

عامل

 

رتبه میانگین

 

 

 

یکم

 

رهبری اثربخش

 

۹۷/۲

 

 

 

دوم

 

مدیریت تغییر

 

۸۸/۲

 

 

 

سوم

 

مدیریت پروژه

 

۲۳/۲

 

 

 

چهارم

 

منابع انسانی

 

۹۳/۱

 

 

 

نتیجه میانگین رتبه ها نشان می دهد که بعد رهبری اثربخش با ضریب ۲٫۹۷ در اولویت یکم قرار دارد. در نتیجه بیشترین تأثیرپذیری را در پیاده سازی موفق مهندسی مجدد در سازمان مورد مطالعه دارد. بعد مدیریت تغییر با ضریب ۲٫۸۸ در اولویت دوم قرار دارد و به همین ترتیب بعد مدیریت پروژه با ضریب ۲٫۲۳ در اولویت سوم و بعد منابع انسانی با ضریب ۱٫۹۳ در اولویت آخر قرار دارد. و این نشان دهنده آن است که این بعد(منابع انسانی) کمترین تأثیر پذیری را در استقرار موفق BPR در بانک گردشگری دارد.
۴-۴-۳-سوال سوم پژوهش: آیا وضعیت عوامل تعیین کننده استقرار موفقیت آمیزBPR در بانک گردشگری مطلوب است؟
همانطور که یافته های جدول ۴-۲۴ نشان می دهد. برای پاسخگویی به این سوال از آزمون t تک نمونه ای با میانگین مفروض(میانگین نظری) ۳، استفاده شده است.بر اساس این آزمون چنین فرض می شود که اگر میانگین محاسبه شده در فضای جامعه برابر ۳(مقدار مورد انتظار یا میانگین نظری) یا کمتر از آن باشد،وضعیت نامطلوب و چنانچه بیشتر از ۳ باشد، وضعیت مطلوب فرض می شود، با توجه به نتایج جدول۴-۲۴ میانگین مؤلفه های رهبری اثربخش و مدیریت تغییر سطح معنی داری ۵ درصد در حد یا بالاتر از متوسط می باشد.
مقاله - پروژه
زیرا اولاً مقدار t در مورد این مؤلفه ها مثبت شده است.ثانیاً سطح معنی داری مشاهده شده (sig) در مورد همه آنها پایین تر از ۰٫۰۵ می باشد.
از آنجا که در مورد بقیه مؤلفه ها، مقدار t محاسبه شده، منفی بوده است و سطح معنی داری مشاهده شده در مورد آنها بالاتر از ۰٫۰۵ می باشد، می توان نتیجه گیری کرد که وضعیت این مؤلفه ها یا عوامل در بانک گردشگری در حد مطلوب نیست.
جدول ۴-۲۷- آزمون T

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...