۰٫۹۰۱

 

۸

 

عوامل اداری

 

 

 

۰٫۷۹۵

 

۹

 

عوامل قانونی و حقوقی

 

 

 

۰٫۸۳۷

 

۸

 

عوامل اقتصادی

 

 

 

۰٫۷۶۶

 

۵

 

عوامل تکنولوژیکی و فنی

 

 

 

۰٫۸۲۳

 

۹

 

عوامل شخصیتی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه آزمون

 

با توجه به اینکه ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده برای کل پرسشنامه و ابعاد آن بیشتر از ۰٫۶۵ می­باشد، می­توان نتیجه گرفت که فرض صفر تایید می­ شود و این امر بدین معناست که قابلیت اعتماد پرسش­نامه پژوهش در حد قابل قبولی است.
پایان نامه - مقاله - پروژه

 

 

 

 

 

۴-۳-۲- آزمون فرضیات پژوهش
در پژوهش حاضر برای آزمون فرضیه ­های اول تا ششم از آزمون یک‌طرفه تی-استیودنت با بهره گرفتن از نرم­افزار SPSS، جهت تعیین معناداری یا عدم معناداری میانگین دسته عوامل استفاده شده است.
اگر فرضیه­ای در خصوص میانگین یک جامعه آماری طراحی شود با بهره گرفتن از مراحل آزمون فرض آماری می­توان صحت یا سقم فرضیه را در سطح معنی­داری  تعیین کرد. مراحل چهارگانه آزمون فرض آماری برای  به شرح زیر است:
۱- فرض ها: بر اساس قواعد بیان شده، فرضیه ­های آماری برای میانگین جامعه، صرف نظر از فرضیه پژوهشی یکی از این تعاریف را خواهد داشت:
در رابطه­ های فوق  نشان­­دهنده ادعا و یا نقیض ادعا باشد. همچنین  همان میانگین مورد آزمون است.
۲- آماره آزمون: توزیع  بر اساس شرایط تخمین، یکی از توزیع­های  یا  را خواهد داشت. حال بر اساس هریک از حالت­های تخمین  ، آماره آزمون به این شرح تعریف می­ شود:
۱- وقتی که نمونه از جامعه نرمال با انحراف معیار معلوم انتخاب شود، توزیع  صرف نظر از حجم نمونه نرمال است و در نتیجه آماره آزمون،  خواهد بود که چنین تعریف می­ شود:

۲- هرگاه نمونه از جامعه­ای نرمال با انحراف معیار نامعلوم انتخاب شود، توزیع نمونه گیری  بر اساس حجم نمونه به این شرح تعیین می­ شود:
الف: اگر حجم نمونه کوچک باشد (  )، توزیع  از  استیودنت برخوردار است و آماره آزمون عبارت است از:

ب: در صورتی که حجم نمونه بزرگ باشد(  )، ، توزیع  بر اساس قضیه حد مرکزی از تقریب نرمال برخوردار است و آماره آزمون آن عبارت است از:
در این حالت همچنین می­توان بر اساس تعریف رابطه  و  ، از رابطه قسمت الف نیز استفاده کرد.
۳- مقدار بحرانی: در این مرحله محقق پس از تعیین مقدار  و سطح اطمینان، آزمون خود را از نظر یک دنباله و دو دنباله بودن مشخص خواهد کرد. اگرچه نوع آزمون بر اساس حالت­های مرحله اول تعریف می­ شود، تعیین مقدار بحرانی (مرز  و  ) بر اساس  و نوع آماره آزمون صورت می­گیرد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...