عامل تکنولوژیکی
سرعت تغییر تکنولوژی
بالا بودن سرعت تغییر در نرم افزارها و سخت افزارها ضعف در هماهنگی با آن.
کافی نبودن کل بودجه تخصیص یافته به امر تجهیز و بازسازی تکنولوژیکی.
عامل سیاسی- قانونی
تغییر مداوم قوانین و مقررات و سیاست ها و تعدد قوانین و مقررات
افزایش روزافزون تهدیدات خارجی، نا آرامی های سیاسی، شورش ها، اعتصابات و جنگ ها.
تغییر دولت و تأثیر آن بر میزان پیشرفت انجمن
عامل محیط رقابتی
وجود تعدد برندهای تجاری با خدمات مشابه.
تنوع تبلیغات و اقدامات بازاریابی انجام شده برای معرفی
مقاله - پروژه
موانع ورود به بازار/نحوه رفتار رقبای موجود با رقبای تازه وارد.
عدم حضور رقبای خارجی به علت تحریم های بر علیه ایران.

 

 

 

فصل چهارم
نتایج
۴-۱- مقدمه
پس از تعیین روش تحقیق، اکنون نوبت آن است که با بهرهگیری از تکنیکهای مناسب آماری که با روش تحقیق و نوع متغیرها سازگاری دارد، داده های جمعآوری شده دستهبندی و تجزیه و تحلیل گردد. تبدیل داده های خام جمع آوری شده به اطلاعاتی ارزشمند، در قالب آزمونهای آماری، الگوریتمهای ریاضی و با تکنیکهای مدیریت علمی صورت میگیرد تا با تعبیر و تفسیر، بار کاربردی اطلاعاتی آنها منتقل و منجر به کسب نتایج مورد نظر شوند. این فصل به تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده با بهره گرفتن از تکنیک FANP میپردازد. بدین صورت که ابتدا به بررسی مشخصه های جمعیت شناختی پرداخته و سپس به سئوال اصلی تحقیق پاسخ داده خواهد شد. سرانجام داده های جمع آوری شده پس از تجزیه و تحلیل بصورت اطلاعات ارزشمند جهت بهره برداری ارائه میشود.
۴-۲- مشخصات پاسخگویان
در این بخش به بیان توصیفی مشخصات نمونه آماری با توجه به متغیرهای جنسیت، سن و تحصیلات پرداخته خواهد شد:
۴-۲-۱- مطالعه توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر جنسیت
نمودار زیر و توضیحات متعاقب آن توصیف کننده وضعیت متغیر جنسیت در نمونه آماری مورد مطالعه می‌باشد:
نمودار شماره ۴-۱- توزیع فراوانی نمونه آماری از نظر جنسیت
همانگونه که در نمودار شماره ۴-۱ نشان داده شده است از مجموع ۱۵ نفر جامعه آماری، ۱۳ نفر مرد و ۲ نفر زن می باشند. به عبارت دیگر می توان بیان کرد که اعضای جامعه آماری متشکل از ۸۷% مرد و ۱۳% زن می باشند.
۴-۲-۲- مطالعه توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر تأهل
نمودار زیر و توضیحات متعاقب آن توصیف کننده وضعیت متغیر تأهل در نمونه آماری مورد مطالعه می‌باشد:
نمودار شماره ۴-۲- توزیع فراوانی نمونه آماری از نظر تأهل
همانگونه که در نمودار شماره ۴-۲ نشان داده شده است از مجموع ۱۵ نفر جامعه آماری، همه متأهل می باشند. به عبارت دیگر می توان بیان کرد که اعضای جامعه آماری ۱۰۰% متأهل می باشند.
۴-۲-۳- مطالعه توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر سن
نمودار زیر و توضیحات متعاقب آن توصیف کننده وضعیت متغیر سن در نمونه آماری مورد مطالعه می باشد:
نمودار شماره ۴-۳- توزیع فراوانی نمونه آماری از نظر سن
همانگونه که در نمودار شماره ۴-۳ نشان داده شده است از مجموع ۱۵ نفر جامعه آماری،۹ نفر بین ۳۰ تا ۴۰ سال و ۶ نفر بین ۴۰ تا ۵۰ سال می باشند. به عبارت دیگر می توان بیان کرد که اعضای جامعه آماری متشکل از ۶۰% بین ۳۰ تا ۴۰ سال و ۴۰% بین ۴۰ تا ۵۰ سال می باشند.
۴-۲-۴- مطالعه توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر میزان تحصیلات
نمودار زیر و توضیحات متعاقب آن توصیف کننده وضعیت متغیر تحصیلات در نمونه آماری مورد مطالعه می باشد:
نمودار شماره ۴-۴- توزیع فراوانی نمونه آماری از نظر تحصیلات
همانگونه که در نمودار شماره ۴-۴ نشان داده شده است از مجموع ۱۵ نفر جامعه آماری، ۹ نفر لیسانس و ۶ نفر فوق لیسانس می باشند. به عبارت دیگر می توان بیان کرد که اعضای جامعه آماری متشکل از۶۰% لیسانس و ۴۰% فوق لیسانس می باشند.
۴-۳- رویکردFANP در تحلیل استراتژی های SWOT انجمن سرمایه گذاری و کارآفرینی کیش
ساختار شبکه ای مدل مورد بررسی بصورت زیر می باشد:

نمودار ۴-۵- ساختار شبکه ای مدل SWOT
۴-۳-۱- مراحل بهدست آوردن وزن مؤلفه ها با تحلیل شبکهای فازی (FANP)
براساس سوپرماتریس، مراحل محاسبه وزن مؤلفه‌ها عبارتند از:
مرحله اول: جهت تجمیع نظرات خبرگان، از مقایسات زوجی پاسخ‌دهندگان میانگین هندسی گرفته میشود.
مرحله دوم: محاسبه بردار ویژه: برای محاسبه بردار ویژه هر یک از جداول مقایسات زوجی تجمیع شده، طبق رابطه ۱ از روش لگاریتمی حداقل مجذورات، استفاده میشود.
رابطه ۱: بهطوری‌که:

جداول زیر میانگین هندسی نظرات خبرگان را نشان می‌دهد. در ستون آخر این جداول، بردار ویژه نشان داده شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...