در ارتباط با متغیرهای تحقیق، چون سطح معنی داری محاسبه شده کوچکتر از میزان خطاست (۰۵/۰<000/0 sig=) فرض صفر رد شده و فرض مقابل پذیرفته می شود؛ یعنی میانگین هر سه مورد برابر ۳ نیست. در این آزمون با توجه به مقادیر مثبت حد بالا و حد پایین فاصله اطمینان برای متغیرهای تحقیق می توان گفت که، میانگین متغیر مورد بررسی از مقدار آزمون (عدد۳) بزرگتر است، و ضعیت متغیرهای تحقیق در جامعه آماری مورد مطالعه مطلوب می باشد.
دانلود پایان نامه

۴-۴- روش الگویابی معادلات ساختاری در دو مرحله به آزمون الگو می پردازد:

 

۴-۴-۱- الگوی اندازه گیری

 

۴-۴-۱-۱- سنجش بارعاملی

شکل۴-۱- مدل اجرا شده همراه با ضرایب بارهای عاملی
برای سنجش بار های عاملی ابتدا شکل ۴-۱ ترسیم می­ شود. مقدار ملاک برای مناسب بودن ضرایب بارهای عاملی، ۴/۰ می­باشد (هالند،۱۹۹۹) همانگونه که در شکل ۴-۱ مشخص است، سوالهای ۱۴،۹،۱۵،۱۱ و ۱۲ از سازه تعهد سازمانی، سوالهای ۲۷ و ۲۶ از سازه مدیریت دانش به علت اینکه بار عاملی آنها کمتر از ۴/۰ بودند، حذف شدند تا بررسی سایر معیار ها تحت تاثیر آنها قرار نگیرد.
شکل ۴-۲- مدل اجرا شده همراه با حذف ضرایب بارهای عاملی کمتر از ۴/۰

۴-۴-۱-۲- آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی

از آنجایی که معیار آلفای کرونباخ یک معیار سنتی برای تعیین پایایی سازه ها می باشد، روشpls معیار مدرن تری نسبت به آلفا به نام پایایی ترکیبی به کار می برد. این معیار توسط ورتس[۱۲۰] و همکاران (۱۹۷۴) معرفی شد و برتری آن نسبت به آلفای کرونباخ به این است که پایایی سازه ها نه به صورت مطلق بلکه با توجه به همبستگی سازه هایشان با یکدیگر محاسبه می گردد. در نتیجه برای سنجش بهتر پایایی در روش pls، هر دوی این معیار ها به کار برده می شوند. همانطور که در جدول ۴-۵ مشخص شده است، مقدار مربوط به این معیار ها برای سه سازه ی سبک رهبری تحول گرا، مدیریت دانش و تعهد سازمانی بالاتر از ۷/۰ است که حاکی از پایایی مناسب مدل دارد.
جدول۴-۵- آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی

 

 

متغیر

 

تعهد سازمانی

 

مدیریت دانش

 

سبک رهبری تحول گرا

 

 

 

آلفای کرونباخ

 

۹۰۹/۰

 

۹۶۲/۰

 

۹۷۶/۰

 

 

 

پایایی ترکیبی

 

۹۲۱/۰

 

۹۶۲/۰

 

۹۷۶/۰

 

 

 

 

۴-۴-۱-۳- روایی همگرا

معیار دوم از بررسی برازش مدل های اندازه ­گیری، روایی همگراست که به بررسی میزان همبستگی هر سازه با سوالات(شاخص ها)خود می پردازد.که از معیار AVE برای این منظور استفاده می گردد. مگنر و همکاران (۱۹۹۶) مقدار ۴/۰ به بالا را برای AVE کافی دانسته اند.
جدول ۴-۶- مقادیر AVE برای متغیرهای تحقیق

 

 

متغیر

 

رهبری تحول آفرین

 

تعهد سازمانی

 

مدیریت دانش

 

 

 

AVE

 

۵۱۲/۰

 

۳۸۷/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...