نام متغیرها
ضریب مسیر(β)
تاثیر معنادار

 

فرضیه اول
استرس شغلی ← عملکرد کارکنان
۳۱۴/۰-
منفی و معنادار

 

فرضیه دوم
بی تفاوتی سازمانی ← عملکرد کارکنان
۵۶۹/۰-
منفی و معنادار

 

فرضیه سوم
استرس ← بی تفاوتی سازمانی
۵۱۵/۰-
مثبت و معنادار

 

فرضیه چهارم
بی تفاوتی سازمانی تاثیر، استرس شغلی بر عملکرد کارکنان را تعدیل می کند.
۰۱۱/۰-
بطورکامل تعدیل می کند.

 

 

 

فصل پنجم

نتیجه گیری و پیشنهادها

مقدمه

هر فعالیت تحقیقی حتی اگر در طول طراحی و اجرای تحقیق به طور کامل و به درستی پیش رفته باشد، ولی نتواند نتایج را به خوبی به استفاده کنندگان تحقیق انتقال دهد ، موفق نخواهد بود.
فصل پنجم ثمره تمامی تلاش­ های صورت گرفته در طی مسیر تحقیق است. در حقیقت باید گفت، در فرایند هر تحقیق، نتایج آن اهمیت به سزایی دارد، چرا که نتیجه ­گیری­های محقق می ­تواند مبنایی برای رفع مشکلات و یا بهبود وضعیت موجود فراهم آورد. از طرف دیگر استفاده­کنندگان از تحقیق بیش از هر چیز به نتایج تحقیق توجه دارند. بنابراین ، یکی از بخش­های مهم تحقیق که می ­تواند راهی برای تبدیل نظریه ­ها به عمل باشد نتیجه گیری­های صحیح و پیشنهادهای مربوط و مناسب است؛ نتیجه گیری­هایی که بر اساس تحلیل­های صحیح ارائه شده باشد، می ­تواند مشکلات موجود بر سر راه سازمان را بر طرف سازد.
پایان نامه
در فصل قبل به توصیف تجزیه و تحلیل داده ­ها پرداخته شد. در این فصل نتایج بدست آمده در رابطه با فرضیه های تحقیق مورد بررسی قرار می­گیرد و با یافته های مطالعات مشابه مقایسه می­گردد. در نهایت نیز ، پس از ارائه نتایج کاربردی، به ذکر پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی و محدودیت­های تحقیق پرداخته خواهد شد.

۱-۵ خلاصه مبانی پژوهش

ارزیابی عملکرد کارکنان به عنوان یکی از مهم ترین فعالیت های مدیران منابع انسانی و وظایف سازمان شناخته می شود .در عصر حاضر تحولات شگرف دانش مدیریت،وجود نظام ارزیابی عملکرد را اجتناب ناپذیر کرده است؛ به گونه ای که فقدان نظام ارزیابی در ابعاد مختلف سازمان ، اعم از ارزیابی در استفاده از منابع و امکانات ، اهداف و استراتژی ها ، مدیران و کارکنان را به عنوان یکی از علائم بیماری های سازمان قلمداد می شود.(دعایی،۱۳۸۹؛۳). با توجه به گسترده شدن سازمان­ها در تمامی ابعاد زندگی بشر می­توان گفت فشار روانی یا استرس ناشی از آن بر تمامی عرصه زندگی تاثیرگذار بوده و عامل دیگری که بسیاری از سازمان­های ما با آن مواجه اند بی ­تفاوتی سازمانی می­باشد. بی تفاوتی انگیزه کار و تلاش را از کارکنان می گیرد و بالطبع کارکنان بی تفاوت، سازمانی بی تفاوت را شکل می دهند.
این پژوهش از نظر هدف، تحقیق کاربردی است،از آن جهت که به بررسی تاثیر استرس شغلی و بی تفاوتی سازمانی بر عملکرد کارکنان در شرایط سازمانی می ­پردازد،تحقیق توصیفی_پیمایشی می­باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کارمندان بانک سپه استان خراسان شمالی می­باشد،این تعداد شامل ۱۴۳ نفر می­باشد. بر اساس فرمول نمونه گیری کوکران از جامعه محدود حدود ۱۰۴ نفر انتخاب گردید. داده ­های مربوط به ادبیات و پیشینه تحقیق با بهره گرفتن از روش مطالعات کتابخانه­ای شامل کتب، مقالات، مجالات، مدارک و اسناد موجود در این زمینه و نیز استفاده از اینترنت گردآوری گردیده است و برای آزمون فرضیه های تحقیق از پرسش­نامه استاندارد استفاده گردید. که بدین منظور پرسشنامه در میان نمونه­ آماری توزیع و داده ­های مورد نظر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
برای سنجش و اندازه ­گیری پاسخ­های پرسش­نامه از طیف پنج گزینه­ای لیکرت استفاده شده است. به طوری که عدد (۱) نشان دهنده کاملا مخالف و (۵) نشان دهنده کاملا موافق می­باشد. به منظور پردازش داده ­های پرسشنامه ­ها، از تحلیل عاملی تاییدی و مدل یابی معادلات ساختاری در جهت پاسخگویی به سوالات اصلی تحقیق و آزمون فرضیات آن استفاده گردید.

۲-۵ نتایج پژوهش

الف-۱) نتیجه گیری فرضیه فرعی اول

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...