راهنمای نگارش پایان نامه با موضوع مدلسازی تصادفی چندهدفه زنجیره تأمین ازلحاظ کیفیت مطالعه موردی شرکت ... |
از میان گزینههای کیفیت خدمتدهی مختلفی که وجود دارد یکی باید برای هر مرکز توزیع انتخاب شود. در حقیقت هر گزینه، شامل مقادیر متفاوتی در کیفیت اجزاء مختلف خدمتدهی میباشد. هر چه میزان کیفیت اجزاء مختلف خدمتدهی بیشتر باشد هزینهی آن گزینه بیشتر خواهد بود. همچنین هزینهی یک کیفیت خدمتدهی مشخص برای مراکز توزیع مختلف متفاوت میباشد. مدتزمان تحویل نیز تابعی از فاصله میباشد. در این صورت رضایت مشتری k درصورتیکه در یک دورهی خاص، تقاضای خود را بهطور کامل از مرکز توزیع j (که دارای کیفیت خدمتدهیa میباشد)دریافت کند(کیفیت مرکز توزیع j برای مشتری k ) به فرم زیر فرموله میشود.
معادله ۳‑۲۲ |
مانند رضایت کارخانه از تأمینکننده، اگر یک مشتری در یک دوره تقاضای خود را میان مراکز توزیع گوناگون پخش نماید رابطهی(۳-۲۲) در نسبت تقاضای برآورده شده از مرکز توزیع ضرب میگردد. در این صورت رضایت مشتری در هر دوره از مراکز توزیعی که کالا دریافت مینماید به نسبتی که تقاضای خود را از آن مرکز توزیع برآورده نماید قابلمحاسبه میباشد. بنابراین مجموع رضایت مشتریان از مراکز توزیع در کلیهی پریودها با مجموع کیفیت مراکز توزیع برابر است با:
معادله ۳‑۲۳ |
کیفیت محصولات تولیدی
کیفیت محصولات تولیدی برابر است با درصد محصولات سالم که برابر است با کسر درصد محصولات معیوب کسر شده از صد در صد.
معادله ۳‑۲۴ |
به علت اینکه کیفیت تأمین کنندگان و کیفیت مراکز توزیع دارای یک ساختار واحد بوده (کیفیت مواد/ خدمات تقسیمبر مدتزمان) و از طرف دیگر، کیفیت محصولات تولیدی دارای واحد یکسانی با آنها نبوده، ضریب تصحیحی برای هرکدام از آنها در نظر گرفتهشده است تا اولاً ازنظر مقدار، این اعداد با یکدیگر در یکمیزان باشد و ثانیاً ازنظر واحد (یکا) با یکدیگر هم واحد شود.
دو مجموع ؛هدف زنجیرهی تأمین، حداکثر نمودن مجموع کیفیت کل زنجیرهی تأمین در کلیهی پریودها میباشد که با ضرب هرکدام در ضرب تصحیح مربوطه برابر است با :
معادله ۳‑۲۵ |
محدودیتها
در هر پریود زمانی تقاضای هر مشتری باید از میان مجموع کالاهایی که از مراکز توزیع دریافت میکند برآورده شود:
معادله ۳‑۲۶ |
موفقیت خیلی از سازمانهای خصوصی، دولتی و نظامی به توانایی آنها در ارائه خروجیهای مصوب وابسته است. ارائه محصولات بهتـــر در یک طیف وسیع و با هزینهای پایین و انجام سریع آن، ارائه مطلوب این خروجیها (هزینه، کیفیت، عملکرد، تحویل، انعطاف و نوآوری) به توانایی سازمان در اداره جریان مواد، اطلاعات و پول درون و بیرون سازمان وابسته است. این جریان بهعنوان زنجیره تأمین شناختهشده است. به دلیل اینکه زنجیرههای تأمین ممکن است طولانی و پیچیده و شامل تعداد زیادی شرکا تجاری باشد، مشکلاتی طی آن پیش میآید. این مشکلات درصورتیکه تأخیر در حل به نارضایتی مشتریان و از دست دادن فروش منجر شود و هزینه های بالایی را برای رفع متحمل سازمان میکند. در سالهای اخیر با افزایش پیچیدگی و گسترش زنجیرههای تأمین، مدیریت این زنجیرهها با عدم قطعیتهای فراوانی (ناشی از عدم اطمینان به حلقههای زنجیره ) مواجه گشته و مجبور به ریسک شده است . نهایتاً اینکه بدون افزایش اطمینان و اعتماد مابین اعضاء نیل به مدیریت موفق و مطمئن زنجیره تأمین امکانپذیر نمیباشد .
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1400-07-30] [ 12:42:00 ب.ظ ]
|