جدول ۵-۱۷ توزیع فراوانی گویه های مربوط به طیف ناهنجاری پوششی را نشان می دهد.
این طیف شامل ۶ گویه است.نمرات هر گویه بین ۱ تا ۵ رده بندی شده است.نمره ۱ نشان دهنده ناهنجاری پوششی در حد خیلی کم (کمترین تأثیر ناهنجاری پوششی) و نمره ۵ نشان دهنده ناهنجاری پوششی در حد خیلی زیاد (بیشترین تاثیر ناهنجاری پوششی) را در هر گویه نشان می دهد.
جمع نمرات ۶ گویه، نشان دهنده نمره کل میزان ناهنجاری پوششی برای هر پاسخگو می باشد که به طور بالقوه می تواند بین نمره ۶ (حداقل نمره) و نمره ۳۰ (حداکثر نمره) قرار گیرد.
دانلود پایان نامه
در صورتی که یک فرد برای همه گویه ها عبارت متوسط را علامت بزند، میانگین کل نمره او از این طیف ۱۸ بدست خواهد آمد که برابر با میانگین نظری این طیف می باشد.
در جدول ۵-۱۷چگونگی انتخاب گزینه ها توسط پاسخگویان برای گویه های مختلف این طیف نشان داده شده است.
همانطور که از جدول پیداست در ارتباط با گویه چهارم تمایل به بیرون گذاشتن بخشی از موی سر میانگین بدست آمده ۸۷/۲ از ۵ است که نشان دهنده بیشترین گرایش نسبت به این گویه در مقایسه با دیگر گویه ها می باشد.
همچنین در خصوص گویه اول تمایل به پوشیدن شلوار کوتاه میانگین بدست آمده ۸۸/۱ از ۵ می باشد که نشان دهنده کمترین گرایش نسبت به آن در مقایسه با سایر گویه ها در تاثیر ناهنجاری پوششی بوده است.
همچنین میانگین تجربی کل بدست آمده برای این طیف برابر با ۴۲/۱۵ می باشد.
با توجه به اینکه هر چه این میانگین تجربی کل در این طیف بیشتر از عدد ۱۵ باشد، بیانگر بالاتر بودن تاثیر ناهنجاری پوششی و هرچه پایین تر باشد بیانگر فقدان تأثیر ناهنجاری پوششی در میان پاسخگویان خواهد بود، بنابراین میانگین تجربی بدست آمده حاکی از آن است که تأثیر ناهنجاری پوششی در نمونه مورد مطالعه این تحقیق در حد متوسط رو به پایین قرار داشته است.
جدول۵-۱۷:توزیع فراوانی گویه های مربوط به طیف ناهنجاری پوششی

 

عنوان گویه ها   خیلی کم کم متوسط زیاد خیلی زیاد میانگین
تمایل به پوشیدن شلوار کوتاه فراوانی ۲۳۶
۰/۵۹
۶۴
۰/۱۶
۴۷
۸/۱۱
۱۸
۵/۴
۳۵
۸/۸
۸۸/۱
درصد
تمایل به استفاده از کفش های جلب کننده از نظر رنگ و مدل فراوانی ۱۱۳
۳/۲۸
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...