H1: r≠۰ (درگیر شدن با سایت بر نگرش سایت و قصد خرید مشتریان تأثیر دارد).
ضریب همبستگی ۶۹/؛ و سطح معناداری ۰۰/. محاسبه شده‌اند. از آنجایی که این سطح معناداری کمتر از سطح معناداری آزمون (۰۵/۰) می‌باشد، فرض صفر آزمون را رد کرده و نتیجه می‌گیریم که رابطه معناداری بین درگیر شدن با سایت و نگرش سایت و قصد خرید مشتریان وجود دارد. در نتیجه فرضیه هفتم این تحقیق تایید می‌شود. نتایج این فرضیه با نتایج موری و اسچلکتر (۱۹۹۰) سازگاری دارد.
تجزیه و تحلیل فرضیه هشتم:
: r=0 H0 (نگرش سایت بر نگرش خدمات تأثیر ندارد).
H1: r≠۰ (نگرش سایت بر نگرش خدمات تأثیر دارد).
ضریب همبستگی ۷۸/؛ و سطح معناداری ۰۰/. محاسبه شده‌اند. از آنجایی که این سطح معناداری کمتر از سطح معناداری آزمون (۰۵/۰) می‌باشد، فرض صفر آزمون را رد کرده و نتیجه میگیریم که رابطه معناداری بین نگرش سایت و نگرش خدمات وجود دارد. در نتیجه فرضیه هشتم این تحقیق تایید می‌شود. نتایج این فرضیه با نتایج بیکر و همکاران (۲۰۰۹) و ریچینیز و بلاج (۱۹۸۶) بیس مظاهری لارچ (۲۰۱۲) سازگاری دارد.
تجزیه و تحلیل فرضیه اصلی نهم:
: r=0 H0 (نگرش خدمات بر قصد خرید مشتریان تأثیر ندارد.)
H1: r≠۰ (نگرش خدمات بر قصد خرید مشتریان تأثیر دارد).
ضریب همبستگی ۷۹/؛ و سطح معناداری ۰۰/. محاسبه شده‌اند. از آنجایی که این سطح معناداری کمتر از سطح معناداری آزمون (۰۵/۰) می‌باشد، فرض صفر آزمون را رد کرده و نتیجه میگیریم که رابطه معناداری بین نگرش خدمات و قصد خرید مشتریان وجود دارد. در نتیجه فرضیه نهم این تحقیق تایید می‌شود. نتایج این فرضیه با نتایج کیم و لنون (۲۰۰۸) و پوسلینی و همکاران (۲۰۰۹) سازگاری دارد.
۵-۶ پیشنهادات کاربردی
افزایش آشنای افراد با برند شرکت از طریق برپای نمایشگاهها و غرفه‌ها جهت تشویق آن‌ها به آزمایش محصولات شرکت و تدارک کمپین­های تبلیغات با هدف اطلاع رسانی راجع به برند شرکت و محصولات آن، طراحی وب‌سایت، تبلیغات اینترنت و حامی­گری در رویدادها.
افزایش ارزش ادراک مصرف‌کنندگان از طریق بهبود کیفیت محصولات و همچنین توجه به زیبای ظاهری محصولات (از قبیل رنگ و طرح).
جهت توسعه ی خرید اینترنتی و جایگزینی طرق سنتی با شیوه‌های نوین، اولویت باید با فعالیت هایی که تأثیر و نقش بیشتری در بهبود ارائه خدمات به مخاطب (مشتری) دارند، باشد که از آن جمله می‌توان به تسهیل دسترسی به کتاب و اطلاعات مورد نیاز با بهره گرفتن از تسهیل در مقایسه قیمت و محتوای کتاب‌ها و همچنین سهولت دسترسی و پرداخت بها اشاره نمود.
خرید اینترنتی کتاب در طبقه ی خریدهای بی درد سر و آسان قرار می‌گیرد که می‌توان آن را با ارائه ی تخفیفات زیاد و ارسال راحت برای خریداران تأمین نمود. لذا پیشنهاد می‌شود با طراحی و تأمین کانال‌های ارتباطی مطمئن همراه با ارائه ی مشوق‌های مناسب، به توسعه بیش‌ازپیش آن در کشور پرداخت.
پایان نامه - مقاله - پروژه
همچنین به محققان این توصیه می‌شود برای تکمیل این پژوهش بر روی موضوعاتی چون استفاده از روش مطالعه موردی برای استخراج نگرش‌ها و ادراکات خریداران اینترنتی یک محصول خاص برای افزایش تعمیم پذیری، طراحی مدل یافته‌ها برای بهبود و توانمند سازی بنگاه­های الکترونیک در تدوین و طراحی مناسب جهت طراحی راهبردهای نگرش و تقویت ادراکات مثبت در بین مشتریان بالقوه زن و مرد و استفاده از روش های وب کاوی جهت تحلیل دقیق تر رفتارها حین خرید مشتریان آنلاین تمرکز نمایند.
۵-۷ محدودیت­های پژوهش
این تحقیق برای قشر خاصی (دانشجویان) قابل استفاده است چون اکثر این افراد با اینترنت سر و کار دارند لذا باید در مورد تعمیم به گروه‌های دیگر، تحقیق بیشتری صورت گیرد.
با توجه به اینکه این پژوهش در یک نهاد انجام شده در تعمیم یافته‌های پژوهش به دیگر سازمانها باید جنبه احتیاط رعایت شود.
تعداد کم جامعه آماری
عدم وجود پیشنه تحقیق کافی و مرتبط با موضوع تحقیق در ایران
ما باید از نتایج واقعی سایت استفاده میکردیم، یکی از اشکالات این بود که ما قادر به کنترل برخی از متغیرها مانند نوع اطلاعات ارائه‌شده در سایت نبودیم.
داده ­های این تحقیق فقط از شهر تهران گردآوری شده و سایر شهرها و مناطق ایران را در نظر نگرفته است.
پیوست­ها
پیوست شماره (۱) جنس

 

Jense
  Frequency Percent Valid Percent Cumulative Percent
Valid male ۲۳۱ ۶۲٫۹ ۶۲٫۹ ۶۲٫۹
famle ۱۳۶ ۳۷٫۱
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...