خیلی کم

 

کم

 

کم

 

کم

 

 

 

پست مستقیم

 

کم

 

خیلی کم

 

متوسط

 

بالا

 

بالا

 

بالا

 

 

 

تبلیغات آنی

 

کم

 

بالا

 

خیلی بالا

 

خیلی بالا

 

کم

 

خیلی زیاد

 

 

 

۲-۲-۵-۸- درآمد‎های حاصل از تبلیغات اینترنتی
طبق آمار مؤسسه تبلیغات تعاملی امریکا، درآمد حاصل از تبلیغات اینترنتی در شش ماه اول سال ۲۰۰۷ به رقم ۵۰۹۴ بیلیون دلار رسیده است. این رقم در مقایسه با شش ماه اول سال ۲۰۰۶ حدود ۴/۲۵% رشد داشته است. بر اساس مطالعات صورت گرفته، شرکت‎ها و وب‎سایت‎هایی که در سال ۲۰۰۷ بیشترین سهم را در درآمد تبلیغات اینترنتی داشته‎اند عبارتند از:
خرده فروشان آنی، ۵۴%
خدمات مالی، ۱۵%
صنعت رایانه، ۱۱%
ارتباطات، ۸%
تبلیغات صورت گرفته به وسیله تلویزیون و رادیو اینترنتی، ۶%
دیگر وب‎سایت‎ها، ۶%
تبلیغات اینترنتی در روش‎ها و اشکال گوناگونی صورت می‎گیرند که در ادامه بیان شده‎اند. اما نکته‎ای که در این بخش حایز اهمیت است این است که سهم هر کدام از روش‎ها و اشکال تبلیغات اینترنتی در درآمد تبلیغات اینترنتی به چه میزانی است؟ طبق گزارش موسسه تعاملی آمریکا سهم هر یک از بخش‎ها و روش‎های تبلیغات اینترنتی در سال ۲۰۰۷ به این شرح است:
حق الزحمه‎های تبلیغ دهندگان برای دریافت اطلاعات به شرکت‎های تبلیغاتی پرداخته اند، ۸%
مقاله - پروژه
هزینه‎ای که تبلیغ کنندگان بابت خرید لیست محصولات و خدمات پرداخته اند، ۱۷%
تبلیغات متحرک، ۷%
موتور‎های جستجو، ۴۱%
تبلیغات بر روی ایمیل، ۲%
تبلیغات حامی گری، ۳%
تبلیغات نمایشی مانند بنر، ۲۱%
تبلیغات ویدئویی، ۱%
یکی از موضوعاتی که اهمیت توجه و تامل بر روی پدیده نو ظهور تبلیغات اینترنتی را پر رنگتر می‎نماید، بحث رشد سریع تبلیغات اینترنتی در سراسر دنیا می‎باشد. همان‎طوری که در تصویر زیر مشاهده می‎نمایید، رسیدن مبلغ درآمد تبلیغات به واسطه انتشار از این رسانه به رقم ۱۰ بیلیون دلار در سال، آن هم فقط در ایالات متحده امریکا حکایت از تحولی شگرف در استراتژی‎ها و روش‎های بازاریابی صنایع امروزی دارد و نوید بخش این موضوع است که تبلیغات، کانال جدیدی برای معرفی محصولات و خدمات سازمان‎ها به مشتریان بالقوه پیدا نموده است. مسیر‎ها و کانال‎های نو پدید آمده به وسیله این رسانه جدید، تاثیرات عمیقی نیز بر روی دیگر متغیر‎ها و عوامل دخیل در امر بازاریابی و تبلیغات داشته است. … اما نکته قابل توجهی که در بحث درآمد‎های حاصل از تبلیغات، آن هم به واسطه اینترنت وجود دارد این است که بر طبق آما و پیش‎بینی موسسه زنیت اوپتی مدیا، درآمد‎های و هزینه‎های صرف‎شده برای تبلیغات اینترنتی در سال ۲۰۰۸ در کل دنیا به مبلغ ۳۷۹۱۰ بیلیون دلار خواهد رسید. از طرف دیگر درآمد‎ها و هزینه‎های تبلیغات به واسطه رادیو در سال ۲۰۰۸ مساوی رقم ۳۷۵۰۳ بیلیون خواهد بود. یعنی در سال ۲۰۰۸ تبلیغات اینترنتی اولین رقیب سنتی‎اش را پشت سر خواهد گذاشت. تصویر زیر را ببینید. (حنفی‎زاده، ۱۳۸۸)
جدول ۲-۲: درآمد‎ها و هزینه‎های تبلیغات اینترنتی (حنفی‎زاده، ۱۳۸۸)

 

 

سال
نوع تبلیغ

 

۲۰۰۵

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...