استیجاری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۴۷/۵۴

 

۲۰۳

 

ورثه ای

 

 

 

جدول ۳۴-۴- تحلیل واریانس بین نوع مسکن و میزان توانمندی روانی
۳-۴-تحلیل رگرسیون چند متغیره
در تحقیق حاضر برای مشخص نمودن عوامل موثر بر توانمندسازی زنان و نیز سهم نسبی متغیرهای مستقل در تبیین میزان توانمندی از تحلیل رگرسیونی چند متغیره استفاده گردید. هدف اصلی این تحلیل در حقیقت تبیین تغییرات متغیر وابسته (میزان توانمندی زنان ) باشد. نتایج نشان داد که:
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
با توجه به جدول (۳۵-۴) model summaryمیزان R یا ضریب همبستگی چندگانه، که بیانگر وجود رابطه بین متغیرهای مستقل و وابسته است که در اینجا در گام آخر ۵۵/۰است که نشانگر رابطه­ متوسط به بالا بین متغیرهای مستقل و وابسته­ی ماست. قابل ذکر است که در گزارش رگرسیون به صورت گام به گام [۳۷]همواره باید گام آخر آن مد نظر قرار گیرد. میزان دوربین واتسون نیز در اینجا ۵۴/۱ است که باتوجه به مقدار آن که باید بین ۵/۱ تا ۵/۲ باشد قابل قبول است و نشانگر استقلال مشاهدات است. در اینجا میزانR square ما با توجه به گام آخر ۳۰/۰ است. به این معنی که حدود۳۰ درصد از تغییرات در متغیر وابسته مربوط به متغیرهای مستقل باقیمانده در تحلیل رگرسیون است و بقیه به عوامل دیگر بستگی دارد. متغیرهای باقیمانده در مدل رگرسیونی عبارتند از:(میزان سلامت زنان، میزان برخورداری از حمایت های اجتماعی، و سن. ضریب تعیین تعدیل شده (Adjusted R squareمدل نیز کاملا نزدیک به ضریب تعیین اولیه و در حدود ۲۹/۰ است. یعنی ۲۹درصد از واریانس متغیر وابسته را متغیرهای مستقل باقیمانده در مدل رگرسیونی پس از تعدیل نسبت به پیچیدگی مدل را تبیین می کند.
جدول(۳۵-۴): Model Summary

 

 

دوربین واتسون

 

ضریب تعیین تصحیح شده

 

ضریب تعیین

 

همبستگی چندگانه

 

 

 

۵۴/۱

 

۲۹.

 

۳۰.

 

۵۵.

 

 

 

جدول (۳۵-۴) جدول Anovaاست که در حقیقت معنی داری مدل رگرسیونی ما را نشان می دهد. در این جدول میزان F محاسبه شده ۰۴۵/۳۴ است که با توجه به درجه آزادی ۴ سطح معنی داری ما کمتر از ۰۵/۰ است بنابراین مدل رگرسیونی برای میزان توانمندی معنی دار خواهد بود.
جدول (۳۶-۴): Anova

 

 

منبع تغییرات

 

مجموع مجذورات

 

درجه آزادی

 

میانگین مجذورات

 

F

 

سطح معنی داری

 

 

 

رگرسیون

 

۱۹۶/۱۱۴۸۹

 

۴

 

۲۹۹/۲۸۷۲

 

۰۴/۳۴

 

۰۰/۰

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...