ارزش های برند باید درکنار سایر ارزش های فردی کارکنان و فرهنگ سازمانی مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

 

احمد،رفیق وسعد(۲۰۰۲)

 

بازاریابی داخلی به طور مستمر از یک فلسفه بازاریابی جهت ارتباط با کارکنان به عنوان مشتریان داخلی بهره می گیرد که شامل به کارگیری ابزارها و عملکردهایی جهت دستیابی به نتایج مطلوب است.

 

 

 

ارد(۲۰۰۳)

 

کارکرد ارزش های اصلی برند این است که به صورت ماهرانه به توسعه برند شرکت کمک نماید، این امر بیانگر این است که ارزش های اصلی برند دارای نقشی ابزارگونه در عملکرد کارکنان و ارتباطات هستند.

 

 

 

بورمن و زپلین (۲۰۰۵)

 

فعالیت های منابع انسانی و ارتباطات برند و رهبری برند سه وجه تأثیرگذار برند سازی داخلی هستند و تعهد برند به خودی خود ایجاد نمی گردد بلکه با تأثیر این سه عامل و تطابق ساختاری و فرهنگی ایجاد می شود.

 

 

 

هریس و چرناتونی (۲۰۰۷)

 

سه جنبه اصلی بر تناسب ادراکی اثرگذارند؛ شباهت و نزدیکی اعضای تیم برند، ارزش های مشترک و ارتباطات. در یک سازمان موفق تأکید بر این است که ارزش های برند باید به سادگی شناسایی شوند، صریح باشندو در میان تمام کارکنان مشترک باشند.

 

 

 

دیوید گراسمن (۲۰۰۸)

 

فرایند ۸مرحله ای جهت پیاده سازی برند سازی داخلی و حفظ آن بیان کردند، هدف تحقیقاتشان این بود که شرکت از طریق برندسازی داخلی به معرفی خویش در تحقق یک پایه استراتژیک برای یک کمپین کارا و قابل اطمینان برند سازی داخلی ایجاد می کند.
دانلود پروژه

 

 

 

پانجایسری و اوانشزکی (۲۰۰۹)

 

به تحلیل رابطه بین برند سازی داخلی و عملکرد مبتنی بر برند کارکنان پرداختند. برندسازی داخلی از عواملی چون آموزش، جهت گیری، توجه و گردهم آیی های سازمانی نشأت می گیرد.

 

 

 

پانجایسری و ویلسون و اوانشزکی (۲۰۱۱)

 

علاوه بر توجه به متغیرهای قبلی به اهمیت محیط کاری و متغیرهای شخصیتی نیز توجه کردند.

 

 

 

بامگرت و اسچمیدت (۲۰۱۰)

 

فرهنگ تمایل به نام تجاری در بین کارکنان شرکت تاثیر زیادی بر ارزش ویژه برند داخلی و پیامدهای آن دارد.

 

 

 

منهرت ،ترز(۲۰۰۸)و چرناتونی ،کوتام(۲۰۰۶)

 

چرناتونی و کوتام عوامل مؤثر برند داخلی را در ۲ دسته عوامل تفسیر کارمند از برند و عوامل تحت کنترل سازمان دسته بندی نمودندو منهرت و ترز عواملی که در تحقیقات خود بدست آورده بودند در این دسته بندی جای دادند.

 

 

 

۲-۲۱)تحقیقات داخل کشور در زمینه برند سازی داخلی
هرچند در دهه تعداد مقالات و پژوهش های انجام شده در زمینه برند و ارزش ویژه برند در نشریات داخلی رو به افزاش بوده است اما بیشتر این تحقیقات ارزش ویژه برند را از بعد خارجی سنجیده و روی مصرف کننده و خریدار تمرکز داشته اند و تحقیقات اندکی در سال های اخیر به سمت بازاریابی داخلی و ارزش ویژه برند داخلی روی آورده اند.
سیدجوادین وهمکارانش (۱۳۸۷) تحقیقی باهدف شناسایی تاثیر اقدامات بازاریابی درونی بر رفتار شهروند سازمانی و کیفیت خدمات در شرکت گاز تهران انجام دادند. نتایج تحقیق نشان داد اقدامات بازاریابی درونی در شرکت ملی گاز ایران توانسته اس بر طبق یک مدل مفهومی (تحلیل مسیر) رفتارهای شهروندی سازمانی کاکنان و در نهایت ،کیفیت خدمات را افزایش دهد.
شکل ۲-۱۳ نمودار تحقیق سید جوادین و همکاران
هادیزاده مقدم و همکارانش(۱۳۹۱) مدل تاثیر برندسازی داخلی بر رفتار شهروندی برند در صنعت هتلداری ارائه دادند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...